12 januari 2010

Stockholm

Så var man på plats i Stockholm. Började vistelsen med att sova hos mamma där jag fick Selma som sällskap hela natten. Lördagen blev de museum och sen hem till syster, och här sitter man nu. Dagarna är ungefär som hemma. Jag vaknar, sysselsätter mig och väntar på nästa dag. Har sovit lite mer nu, har tagit sömntablett ett par kvällar för att kunna försöka få rätt på mina felvända dygn. Tänkte skippa sömntabletten igår men när jag fortfarande inte hade somnat vid halv 3 så blev de en ändå. De andra tabletterna jag tar gör mig nog för pigg.
Blir kanske bio med Peter i veckan då syster är uppbokad en del.
De som skiljer sig dagarna här från hemma är att jag inte har någon jag kan se fram emot att ta en fika med, gå en sväng på stan eller bara sitta och prata strunt med. Här är de jag med en TV och Wii. Kul de med visserligen men de är ju inte riktigt samma sak.
Idag ska jag vika tvätt, läsa och sen blir de matlagning.
Nu ska min uppsägning till McD landat på jobbet så då var de gjort. Efter nästan 8 års engagemang och slit inom samma företag så är uppsägningen inlämnad. Känns skönt men i samma veva oroar jag mig då istället för jobb framöver. Jag måste ju kunna försörja mig! Men jag hoppas fortfarande på 1208. Jag saknar att vara där och jag saknar stora delar av personalen.
Nu blir de att hitta lite sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar