24 juni 2010

Ledighet

Första dagen av mina 3 lediga dagar har redan passerat. Gud tiden går lite för snabbt. Har spenderat dagen med att vila, ligga lite i solen med en bra bok som rekommenderas: Utan ett ord av Linwood Barclay. Åkte sen ner till värnhem för att handla men hur kommer de sig att en så stor affär saknar viktiga saker som linfrön och gräslök?? Blev en del inhandlat och fick improvisera mitt brödrecept för vet ni vad? Jag bakar! Kors i taket, ska bli intressant att se hur de smakar bara.
Imorgon blir de en lunch med Tuss sen ska jag ha en lugn midsommar och vänta in älsklingen som måste jobba. Då blir de sill (för honom) följt av jordgubbar och glass. Mums.
Lördag kommer Tysklands syster och Christina. Wiiie. Ska bli kul att träffa dom en snabbis.
Söndag är de åter dags att jobba. Några kronor extra blir de eftersom de blir 4 dagars kväll jobb. Kan ju hoppas på bättre dricks än de jag fick igår. Skaldjursafton ger inte mycket extra klirr i kassan. Jobbade med Luse som berättade att han hade sagt ifrån om en sak som stör mig och honom. Hann dock inte prata klart med honom ang vad svaret hade blivit så får hoppas jag hinner växla några ord med honom på söndag. Jag är så nyfiken av mig.
Hoppas att de blir toppen väder imorgon med så jag kan lägga mig lite på gården och mysa med en bok.
Hur kan man få för sig att skaffa 14 barn när typ 8 stycken är späddbarn och hur har man lyckats me de? Man ska aldrig ändra kanal så man hamnar i slutet på en dokumentär.
Vecka 32 har jag fått en hel veckas semester som jag och min fina ska spendera tid i Småland och Stockholm. Vi behöver få lite ledig tid tillsammans. Hinner bara ses korta stunder för vi är aldrig lediga tillsammans.
Kan ni förstå att de snart är juli? Och de har knappt hunnit bli någon sommar. Visserligen gillar jag när de regnar de dagar jag jobbar men de betyder ju inte att de aldrig behöver bli sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar