21 juni 2010

Udda bussresa

Har spenderat min lediga dag med massa måsten. Varför är de alltid så? Jag har bla gått omkring kvarter efter kvarter för att hitta en brevlåda. Innan låg de minsann i varje gatuhörn vad har hänt? Nu har jag tvätten på tork och har gett mig själv lite ledigt så jag äter lite och bara finns.
Jobbade 11 timmar igår så nu är man måttligt slutkörd. Inga konstigheter med bussarna hem så som de var här om dagen. De var en upplevelse kan man ju säga. Började med att bussen var 15 minuter sen och busschauffören påstod att de var pga tekniska problem men ganska snart visade de sig att de var han som var problemet. Han körde in på en av smågatorna i Lomma där bussen ska köra och av någon anledning fick han för sig att han skulle backa ut igen. En stackars passagerare gick ut för att agera extra ögon. Detta pågick ganska länge tills polisen kom. De slutade med en polis i bussen och en som körde framför bussen för att lotsa denna fantastiska busschaufför som 1. inte hittade vägen, 2. Jobbade sin första dag och så 3. Var halvt hysterisk för han trodde han skulle köra in i alla bilar som stod parkerade på gatorna. Hem kom jag ca 40 minuter försent. Ibland undrar man hur folk kan få vissa jobb.
Har börjat få en del jobbiga gäster ute på jobbet. De gör mig bittra. Jag menar de är inte mitt fel att de inte bokar bord när de ska äta. Säger väl sig själv att de oftast fler som tänker samma tanke bara de att de tänker steget längre och ringer och bokar. Något allt fler borde lära sig.
Snart har jag ledig i 3 dagar i rad och då ska de förhoppningsvis bli träffa Tysklands syster med respektive. Skoj skoj.
Nu ska jag nog ta mig en power nap. Känner att de är lite jobbigt att hålla ögonen öppna. Tröttis de är jag de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar