05 juni 2010

Sommar?

Så jobbade man igår igen. Slutade tidigare än vad jag väntade mig. De var ju i alla fall något positivt. Saknade Luse som tusan. De fungerar inte alls lika bra utan honom. Jag sprang som en galning och hade hand om i princip hela restaurangen bortsett från de 4-5 borden som var utomhus. Ja de borden måste ju verkligen fått grym service för de inomhus fick vänta på precis allt för jag är tyvärr inte mer än en person hur gärna man än vill kunna vara flera ibland. Man kan lugnt säga att jag var irriterad igår.
Idag är de lördag och jag är för en gångs skull ledig. Ska slänga på mig en bikini och ta mig ut i "trädgården". Ska ligga där och längta efter kärleken som jobbar och så blir de lite läsning. Tråkigt nog ligger de grannar jag tycker minst om där ute och tar upp mer än halva gräsmattan. Men de lär nog gå när jag kommer ut. Har aldrig träffat mer folkskyggt folk. De kan inte ens hälsa på oss andra som bor i trappen. Blä.
Hur kul är de inte när man åker buss och ser de som sover hur de vaknar till och verkligen inte vet vart de befinner sig och tittar yrvaket ut genom alla fönster. Tur att de kan roa oss andra som bara sitter där och väntar på att Malmö ska komma i sikte.
Nej nu ska jag fixa min annans, jordgubbar och apelsin och bara njuta av att sommaren kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar