04 juni 2010

Smått babbel

Ojojoj, vilken hemsk dag de var på jobbet igår (pappa och Ems kom på besök och jag hann knappt säga hej) mer än full bokat och alldeles för lite folk som jobbade enligt mig (och andra). Inte nog med de så dök ingen diskare upp. Helt sanslöst. När vi gick 10 i 12 för att hinna med den sista bussen hem så var de fullt med disk och plock kvar att göra. Bävar för att denna kvällen kommer bli ännu värre. Oh no säger jag bara. Vet inte om jag orkar en kväll till. Försökte byta bort men gick inget bra. Dricksen börjar stiga i alla fall. Något positivt.
Var idag på arbetsintervju för ett litet extra jobb i några månader. Så nu blir de gå på utbildning på måndag eller tisdag.
Har sedan legat i "trädgården" och läst och njutit av solens varma strålar. Imorgon är de äntligen en ledig dag för mig. Blir nog mer sol och mys sen på kvällen blir de bio med min underbara.
Är grymt sugen på att sitta i solen och äta glass. Kanske man ska ta och göra imorgon.
Tess babe sov hos mig i natt men tråkigt nog hann vi knappt ses då jag var hemma från jobb vid 1 och hon skulle upp vid halv 6. Men hoppas att vi snart hinner mysa tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar