18 oktober 2011

God mat

Igår var jag ju som ni alla märkte, ledsen, irriterad och arg. Idag är det LITE bättre. Men eftersom jag var på så utmärkt humör igår så glömde jag helt skriva om den fantastiska maten vi lagade i lördags. Rostas i ugn med dubbel bakad potatis. Jumi. Det blev fantastisk gott och till detta hade vi grönpeppar sås och så drack vi en flaska brunello. Namnam. Vi kan laga god mat när vi vill.
Vi såg även en film. The resident med Hilary Swank (gillar inte riktigt henne även om jag älskar filmen ps. I love you). Filmen var faktiskt riktigt dålig sämre än vad jag trodde. Att man får reda på vem som är the bad guy efter ca 30 min och man redan innan dess har listat ut det gjorde filmen till en flopp. Resten av handlingen var inte speciellt svår att lista ut. Så resterande timme så fick man se det man redan hade spelat upp i sitt huvud. 2 av 5 för denna film och ni som funderar på att se den kan strunta i det och välja någon annan film.
Idag har det regnat och regnat och ja ni gissade rätt regnat lite till. Jag skulle egentligen gå till Ems för att hämta en sak och lämna en annan för att sen ha sällskap med Mr.B hem eftersom han kommer med tåget lagom till jag skulle vara där. Men bestämde mig för att inte dra ut min förkylda lilla kärleks apa i detta vädret eller mig själv för den delen som har ett huvud som känns som det är inlindat i bomull och en hals som ömmar. Lagom till jag tagit beslutet, lagt Champagne och hört av mig till alla så slutar det regna och det spricker upp så nu ser man t.o.m solen. Lite smått irriterande att det ska slå om helt när man väl tagit ett beslut baserat på vädret. Men jaja. Då är bara frågan om jag ska låna Ems bil eller om jag kan köra med vår då jag börjar jobba kl 05 imorgon. Sen har jag lovat bort mig på lördagen med till jobbet så den dagen ser jag knappt min kärlek eftersom han jobbar tidigt och jag får åka direkt han kommer. Skulle jobba till 01 men verkar som det bara blir till 21.30. Då får vi visserligen lite kväll tillsammans.
Igår var jag i vanlig ordning på gymmet men orkade inte riktigt som jag brukar så idag vilar jag nog för vill inte bli sämre. Imorgon ska jag träna med Ems uppe på hennes gym efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar