08 oktober 2011

Trött på att vara trött

Jag är trött på att vara trött och jag är ännu tröttare på att tvätt existerar. Har tvättat under dagen och nu sitter jag här och stirrar argt på de 2 blåa IKEA påsarna fulla med ren tvätt som ska vikas och så ska en arbetsskjorta till Mr.B strykas. Tycker att tvätt verkligen är det tråkigaste som existerar. Hade hellre tvättat fönsterna 1 gång i veckan än tvätta. Champagne har hjälpt mig på sitt eget vis. Med andra ord hon drar ut den rena tvätten och släppar omkring den i lägenheten. Undrar också vad för värdelöst torkskåp denna föreningen har. Aldrig har jag varit med om maken. Efter 2 timmar i skåpet så har otroliga ett plagg torkat. Egentligen är det onödigt jobb att hänga in det i det värdelösa skåpet. Nu är det som vanligt torkning inne i lägenheten.
Någon gång under dagen ska jag hinna med att inhandla kvällsmat men vad ska vi äta? Mr.B skulle ringa på sin rast men det verkar som det blir sent. Så antar att mathandlingen får ligga på hyllan ett tag.
Jobbade ju i torsdags, lika stimulerande som varje gång.
Igår och idag har det blivit gymbesök. Idag redan 06.20. Ambitiöst utav mig måste jag säga. Hoppas att det ger någon form av resultat innan det är dags för Indien. Ett pytte resultat bara, det är allt jag vill.
Ska man ge sig på de blå IKEA påsarna eller ignorera dem ett tag till??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar