17 oktober 2011

Krock

När ska all otur vända till tur? När ska något gå rätt? Jag tycker synd om Mr.B som någonsin träffade mig. För min otur förföljer mig och jag vill inte att andra i mitt liv ska behöva drabbas utav den! Jag vet inte heller varför jag är otursförföljd. Jag vet bara att i årtionden har fler saker gått fel än rätt.
Jag önskar att jag aldrig hade tagit körkort. Det har hittills kostat så mycket mer än vad det smakat. Vet inte och vill inte veta hur mycket jag spenderat på att bara ta körkortet och så igår hade jag äran att få krocka med ett djur. Tror att det var en hjort, kändes för stor för att vara ett rådjur. På väg hem från jobbet, bara några 100 meter innan jag skulle svänga ut på motorvägen kom djuret upp från diket, hade inte en chans att inte köra på det. Tvärnitade så vet inte vilken hastighet jag hade när jag krockat men max 80km/h. Stackars djuret dog inte, han lyckats flytta sig själv från vägen ner i diket han kom ifrån. Behövde inte vänta på jägaren som polisen skicka ut då jag markerade ut vart djuret låg. Så nu är jag mördare med. Stackars stackars djur och stackars vår bil. Bilen är ganska illa tilltygad. (Foto kommer senare). Alla samtal med polis och försäkringsbolag är avklarade och det var ingen dålig självrisk på bil helvetet. Över 6000kr. Jag orkar inte mer. Här sitter man med ett badrum som ska renoveras, en bil som ska lagas osv. Är inte glad eller lycklig någonstans. Underbart (ironi) att jag har ett jobb, kommer dröja innan jag ens har gått med någon vinst av att jobba utanför Malmö. Både jobb och körkort kostar vist mer än vad det smakar. Går inte med ord att beskriva hur jävligt allt känns. Jag är som sagt trött på min otur och att den drabbar min kärlek som inte hade annat än tur i livet innan jag kom in i det.
Vill bara att allt ska vända. Att det ska finnas en gnutta ljus någonstans bland allt som går fel.
Och på råga på allt så har jag löjligt ont i halsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar