24 oktober 2011

Fixa fixa

Så har jag pratat med chefen idag och visst hade vi bestämt att jag skulle jobba den 31 okt men då började ett nytt schema gälla så att då blev jag bortplockad och ingen info. Schysst. En kollega ringde igår och undrade om jag kunde jobba hennes pass den 30:e sa att det berode på om jag skulle jobba den 31:e eller inte. Ja nu vet jag inte alls hur det ser ut för chefen yra om att flytta någon så jag kunde jobba den 31:e för att kunna ta kollegans 30:e. Får nog kolla upp det där imorgon när jag jobbar så vi vet så vi kan planera därefter. Emmy fyller ju år imorgon (precis som syster min) så det är tal om att åka till Småland över helgen för att fira henne, men hur planerar man när man inte vet hur jag jobbar?
Fått tider för november nu. Jobbar alla dagar Mr.B är ledig förutom 1 dag då vi ska gå på bio med Emmy. Vi ska se Tintin vilket jag ser fram emot, ännu mer nu efter recensionerna. Gratis biljetter via HSB. Nice! Ska bara hitta någon som vill mysa ett par timmar med Champagne. Letar även efter någon som vill mysa med henne den 4:e på kvällen. I allafall mina tider i november, lyckades få mest 5-13 pass vilket innebär att jag och Mr.B får några timmar tillsammans sen ska jag lyckas trycka in träning på det. Usch det är tur man åker på semester sen, blir stressad bara jag tänker på november som närmar sig allt för snabbt.
Som många redan har förstått så har JAG/vi otur. Det senaste är att Mr.Bs dator inte vill leva längre. Går inte att få igång, tur i oturen är att jag har en dator som precis som Mr.Bs bara lever på räknade dagar. Hoppas bara att det är tillräckligt många så den lever året ut. Men smarta som vi är har vi överfört allt till en extern hårdisk. Jeay för oss!
Idag är det dags för bilens dom. Nervöst! Hoppas att på det bästa men hoppas ändå att det kommer kosta en massa att lag eftersom självrisken är så förannat hög.
Vad händer annars? Inte mycket faktiskt Jag går som vanligt till gymmet. Kör varannan dag motion och varannan styrka. Ser fortfarande inga direkta resultat och det gör mig irriterad. Vet att det är en lång process men mitt tålamod är kort.
Måste säga att det är en härlig höst väldigt lite regn, soliga dagar med inte allt för mycket vind. Sen kan jag erkänna att jag inte är ute tillräckligt mycket men bara tanken på att försöka hitta något att ta på mig gör mig illa till mods och s är dagen förstörd. Räcker med bekymret med kläder när jag ska jobba.
Nu ska jag fixa det sista i hemmet innan Mr.B kommer hem. Eftersom underbara lilla Champagne gör att man får städa undan minst 5 ggr på en dag. Snart dags att sätt barnlås på det mesta tror jag minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar