22 oktober 2011

En bit närmare

Jag blir lite små trött på mitt jobb. Skulle ju jobba ikväll, från börja till kl 01, sen till 21.30 och igår ringde de och sa att jag inte behövde jobba alls. Jaha. Skulle jobba den 31 okt. Har jag och chefen pratat om när schemat för oktober gjordes. Är jag schemalagd? Nej! Får prata med chefen om det på tisdag när jag jobbar ett underbart 05-13 pass.
I torsdags hade jag och Mr.B en ledig dag tillsammans det blev att vi uträttade lite ärenden som tex hämta ut första dosen av vaccin och igår tog vi vaccinet. En bit till närmare vår efterlängtade resa. Har en snäll styvsyster som stoppar sprutorna i oss.
Jag har varit och tränat i vanlig ordning och det är åter dags i eftermiddag när Mr.B kommit hem från jobbet.
Igår var en gammal vän på besök hos mig och Champagne. Var skoj, kul att ha träffa gamla vänner och få reda på vad andra gamla klasskamrater osv sysslar med. Jag flydde ju Ystad illa kvickt när jag hade en chans.
Igår blev det gottiga viner till maten. Vi drack ca 1 glas var av Te Koko Cloudy Bay 2008 en Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Fantastiskt gott, lång efter smak, rund och mjuk, fyllig en aning smörig efter att legat ett kort tag på ekfat. Torr men pga fatlagringen så kändes den inte helt knaster torr. Smaker av fläder, tropisk frukt och även svag ton av nässlor. Doften var fantastisk. En stor doft av bla fat, citrus, svag ton av kryddighet och lite örtig. (Finns ej på systembolaget). Vinet får 4 av 5 stjärnor Efter detta vin drack vi en Cloudy Bay Pinot Noir 2009 givetvis också från Nya Zeeland. Även detta en fantastiskt gott vin. Doften bestod av mycket skogshallon, kryddighet och viol. Vinet hade en hyfsat lång eftersmak, smaker av plommon, kryddighet, en svag ton av lakrits och även en lite rökighet. Samma betyg på detta vinet. 4 av 5. Finns på systembolaget för beställning, just nu är det dock slut hos leverantören. Pris 239:-/flaskan.
Avslutar dagen inlägg med bilderna på vår bil som ska in för utvärdering på måndag. Så får vi se hur mycket som måste lagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar