10 oktober 2011

Jobba

Om min kära dotter ska fortsätta sova katastrof dåligt på nätterna så kommer det sluta med att jag går in i vägen eller något. Är så trött, ca 2 timmars sömn i natt. Gggahh, man kan bli smått galen. Nu sover hon i allafall och då borde jag passa på att vila, men gör jag det? Nej. Kan jag? Nej det är just de, jag kan inte.
Det är piss väder idag. Hade planer på att gå till Entré och att gå och handla lite men det är ett halv projekt när det regnar ute. Trist värre.
Igår var jag och Champagne med moster Ems. Var mysigt, längesedan vi faktiskt umgicks. Vi tog en fika, pratade en massa och sen fick Ems vara lite barnvakt medans jag tog ett gym pass. Prövade på det nyöppnade 24/7 uppe hos Ems och herregud vilken skillnad på maskiner. Betydligt nyare och mer avancerade. Kändes som de maskinerna var betydligt bättre. Kanske att man tar sig ett pass eller 2 där igen. Idag var jag åter på gymmet men här hemmavid det blev ca 70 min träning och idag var det åter igen mätning av mage (mätter var måndag). Resultatet sedan jag skaffade gymkortet (ca 2,5 veckor) är -4,5 cm. Syns inte men det går ju i allafall på rätt håll sen hoppas jag att det ska fortsätta göra det.
Har nyligen läst ut Marilyn Mansons bok Den långa vägen ut ur helvetet. Jag är långt ifrån ett fan av Marliyn Manson och jag har i princip aldrig hört en låt. Jag älskar däremot biografier och just när det kommer till Marilyn Manson måste jag ju erkänna att man är nyfiken på hur livet har varit om man har blivit så (ja hur ska man uttrycka det fint) otroligt konstig. Efter att ha läst boken så får man absolut en liten klarhet men det är också allt...en liten klarthet. Boken var inte något vidare (även om Neil Strauss har medverkat). 2 av 5 får boken.
Jag och Mr.B såg en film här om kvällen. Cyrus (2010). Fick för oss att vi ville se den efter vi hade sett något program på TV där Cecilia Forss tipsade om den. Det var en bra film och vid något tillfälle var det svårt att sluta skratta. Lite Mr.B & Lady S humor. 3,5 av 5. Samma kväll åt vi nästan på lyx mat. Hade gjort hasselback potatis med fylld baconinlindade kycklingfileér och grönpeppar sås, till det drack vi en Periquita reserva som passade perfekt till vår mat. Gottit!
Imorgon är det jobb dags. Usch säger jag bara, men först ska jag köra till Ystad för att lämna lillan hos morfar eftersom vi lyckats dubbelboka oss här hemma. Ingen träning imorgon med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar