04 oktober 2011

Ljust och fräscht

Nu har ytligare en helg gått. Vi har befunnit oss i Stockholm Som nästan alltid går något fel under bilresan upp, denna gången var det en trafikolycka med 2 bilar och en älg som stoppade hela trafiken så vi kom fram 1 timme senare än beräknat.
Lördagen till söndagen hade vi lyxen att bo på hotell medans moster Malin & Peter fick nöjet att mysa med Champagne Vi bodde på best western time hotell. Betyg på detta hotell är 4 av 5. Hade det inte varit för att vi bott där innan kanske det hade hamnat på 3,5 stjärna pga att de hade anställt ullared Morgans okända tvilling. Han var så seg, så långsam och han såg ut som Morgan med. Övrig personal jobbar i bra tempo.
Vi var ute och åt på en italiensk restaurang som heter Due Fratelli. Ett litet hak skulle man nästan kunna säga, bra priser och god mat. Mr.Bs mat var bättre än min, han åt hängmörad biff med örtstekt potatis och jag tog en pasta med oxfilé. Köttet i pastan var kanon, uppläggningen mindre kul och såsen var lite för lik en gräddsås/brunsås. Kan vi tänka oss att gå dit igen...Absolut. En stark 3:a. Jag får ju inte glömma att nämna den fantastiska tiramisun. Nedslag för att det var en liten bit men bara den förtjänar 4,5 av 5. Den var ljuvlig.
Söndagen var vi hos mamma & Göran där vi åt ännu mer god mat, njöt av lugnet och hann t.o.m läsa en del. Igår var det dags för ljust och fräscht. Mr.B hade höga förväntningar och jag hade i princip inga förväntningar. Den var otroligt rolig flera gånger om men det dök upp mindre roliga sekvenser. Men jag då som inte hade förväntningar ger det hel 4 av 5. Mr.Bs betyg vet jag faktiskt inte. Sen blev det en lång natt med hemresa ner till Malmö och lite sömn, men ikväll blir det mys på soffan, pasta carbonara och lite rött på det. Mysig tisdags kväll med andra ord. Och Stockholms helgen var helt underbart mysig.
I torsdags var Tess i Malmö så då blev det fika mys och skvaller. Underbart som alltid.
Eftersom vi befunnit oss i Stockholm har tyvärr min träning blivit lite lidande men imorgon bitti är det på det igen.
Glömde ju helt att vi även var på TTservice i Stockholm där vi lämnade in visumansökan till Indien. Tydligen ska Robert Wells också till Indien (men han lämnade nog tjejen hemma), det avr vi som satt där efter stägningstid och väntade på att få lämna in våra ansökningar (vi var där i tid). Nu är det bara att invänta att passen ska bli nerskickade till Malmö med visum och allt. Ett steg i rätt rikting på Indien resan.
Avslutar bloggandet med en bild på mig och min höst frisyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar