15 januari 2012

En söndag

Dålig på att blogga har jag blivit men beror på att det inte finns mycket att blogga om för vissa tankar vill jag ha för mig själv.
Ska försöka ta tag i att recensera lite om böcker jag läst det senaste och filmer jag sett. Har blivit ett par stycken.
Idag ska vi träffa Ems en snabbis eller ja, så länge som hon har lust.
Härligt strålande sol idag men 0grader ute och jag undrar om det blåser som igår? Då man blev en isbit som i princip flög iväg när man gick utanför dörren.
Igår hade jag och Mr.B indisk afton då vi gjorde hemmagjort naan bröd (sämsta receptet ever eller om det var mig det var fel på?), chicken tikka som faktiskt blev hyfsat bra och sen var det kryddat ris som var misslyckat efter som jag helt missat att vi bara hade ris som var boil in bag och så får vi inte missa den hemmagjorda raitan som enligt mig var det mest lyckade med middagen. Vi drack en drink när vi lagade mat och en halvtorr tysk till middagen samt hemmagjord lassi med lite kryddor som också var en av de mer lyckade indiska saker vi gjorde.
Nu är det dags för matning av lillan och sen göra oss fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar