09 januari 2012

Sliten

Jag har alltid älskat att skriva. Hade hur många olika böcker som helst när jag var yngre där jag skrev om allt mellan himmel och jord. Jag kunde söka information om saker som jag var nyfiken på för att sen skriva små uppsatser. Utan att det var skolarbeten för de var jag aldrig lika intresserad av. Nu känner jag att min skrivar glädje börjar försvinna men samtidigt har jag en stor önskan att jag bara kunde sitta och leva mig in i olika historier, olika texter så som jag gjorde förr. Jag saknar det.
Vad händer i livet då? Inte alls mycket. Och det som händer är inte de rätta sakerna som händer.
Jobbar i helgen. Det har verkligen tagit all min energi. Upp kl 3:45 på lördag morgon och 2:45 på söndag morgon. Innan helgen hade det inte heller blivit mycket sömn. Ca 2-3 timmar per natt. Hur mycket sömnlöshet orkar man med. I natt har jag dock fått sova längre än på länge men vad för effekt gav det mig? Ännu tröttare. Knappt kunnat hålla ögonen öppna i mellanåt.
Jobbandet har dock gått bra trots tröttheten. I lördags var det organisera källaren som gällde. Gillar att få göra ordning där det är omöjligt att hitta något. Ganska intressant hur man står och säger till kunder att man tyvärr inte har just den saken pga att det är slutsålt och när man står där i källaren och lyfter omkring kartonger hittar man precis allt som är "slut".
Igår var jag och Mr.B och tittade på hus. Det var ett fantastiskt fint hus och jag hade verkligen kunnat se mig själv bo där, leva där, trivas där och uppfostra mitt älskade barn där. Men som allt annat är livet så finns det alltid ett men, tomten var inte vad vi söker. Inte ens i närheten faktiskt. Tyvärr låg det en åker alldeles intill hus fasaden och sen hade man på detta helt ny renoverade hus satt in el element. Vad tänkte man då? Man vill ju gärna ha råd med driftkostnaden utan att känna att man fryser ihjäl. Kanske tur att de hade sina brister eftersom en flytt inte är tänkbart just nu. Utan om förhoppningsvis något år. Efter visningen försökte vi hitta ett annat hus vi vill gå på visning på. Letade som galningar men kunde inte hitta det, trodde vi, när vi kom hem och kollade på googel karta såg vi att det tyvärr var det huset vi misstänkte att det ev kunde vara. Ett super fint hus invändigt men låg precis vid en väg och vid en järnvägstation. Inte heller så som vi ser oss bo. Så nu behöver vi inte lägga tid och energi på det huset.
Efter visningen åkte vi till pappa & Lotta för lite middag. Champagne var på strålande humör där hon lekte i soffan. Det goda humöret lämnade hon nog tyvärr där.
Snart kommer Mr.B hem, hoppas på att Champagne ska bli lite gladare då och även om hon inte blir det så får jag i alla fall en paus från gnället och bajsblöjor då jag ska ta mig till gymmet och förhoppningsvis lyckas träna bort min irritation/frustration över allt som inte går som det ska här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar