19 januari 2012

Pessimist

Usch, känner att det mesta bara är piss just nu. Jag vill bara att Champagnes mage ska bli bra så vi kan få lite sömn på nätterna, slippa byta blöja 3 ggr / timme ett antal timmar per dygn osv. Jag vill bara få ett jobb så jag kan känna att vi är lite närmare ett hus, för utan en inkomst från mig blir det svårt att flytta här ifrån. Söker jobb i princip var dag. Har sökt allt från jobb som jag faktiskt vill ha till jobb som jag helt enkelt vet att jag åtminstone har en möjlighet att få. Vet inte hur svårt det är att få jobb idag? Hur många är arbetslösa? Det är 2 jobb jag sökt som jag verkligen känner att jag nog hade trivts med i övrigt är det bara ett stort jäkla måste. Någon som har ett roligt jobb att ge mig? Vet inte hur mycket jag kan få jobba på Taxfreen när Champagne väl börjar dagis, men min plan är att även om jag får ett jobb att ha kvar min anställning på neuance om det går att kombinera med mitt nya jobb (som jag inte har). Borde vi inte snart få reda på vilket dagis Champagne kommit in på? Håller verkligen tummarna för att det blir något av de vi önskat, allra helst OB dagiset det hjälper oss en bra bit på traven med lämning och hämtning. Då kan vi lämna kl 6 på morgonen och hämta som senast kl 21 på kvällen. Det innebär fortfarande att jag och Mr.B inte kan jobba kväll på en taxfree butik samtidigt men får jag te.x något jobb där sluttiden är runt 20-tiden behöver jag inte ta hänsyn till Mr.Bs arbetstider. Svårt de där med arbetstider när jag vet att jag ALDRIG kommer få ett hederligt 8-17 jobb. Då ska jag komma med krav om hur jag kan jobba för att kunna hämta alt lämna på dagis. Ja ni hör själva att det är större chans att man ger jobbet till någon annan när jag (den dagen jag väl hamnar i den situationen) kommer med krav det första jag gör.
Har redan fått en hel del nej när jag sökt jobb och jag tappar verkligen helt tron på att man ska få ett jobb när jag redan fått nej tack!
Jaja, pessimist det är vad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar