10 maj 2010

Lite snabbt

Så var de ny vecka. Helgen har känts som en halv evighet (hur kan de hända så mycket på så lite tid). Gick hem tidigt från jobb i fredags mådde inget vidare och känner mig fortfarande inte 100. Vi var många som jobbade i fredags och de var fullbokat. Många gick dock tidigt innan bandet dök upp. Var hemma vid 12 tiden och möss ner mig i sängen efter att ha pratat lite med Mr.B i telefon.
Lördagen blev de en del samtal, bio (ghost writter...inget att se) och sen middag på lemongrass (rekommenderas varmt). Min dessert var ljuvlig!! Choklad fondant med cocos glass. Jumi.
Skulle hem till Mr.B för att hämta en muscato d'asti men slutade med att vi somnade på hans 80 madrass på golvet tätt tätt. Söndagen mådde jag ännu mindre 100 så de blev handla frukost och sen hem till mig där vi (mest Mr.B) gjorde frukost och sen möss vi ner oss i soffan. Åt allt man kan tänka sig. Mannagryns gröt...hur längesen var inte de? Gott som tusan. Blev en lugn dag med mycket känslor, mys i soffan och tidig kväll. I morse åkte Mr.B och det blev tomt i sängen. Dagen har spenderats med att följa med Ems med Cosmos till djursjukhuset. Lilla kissen ska in för operation på onsdag. Sen har de blivit heldag med födelsedags presenter in handling (hmm, de där lät inte som korrekt svenska). Nu sitter jag i soffan och pimplar tranbärsjuice och låt mig bara berätta att de är verkligen inte gott.
Nu blir de TV tittande innan de är sängdags för att sen åka till Helsinborg och träffa flickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar