05 maj 2010

Småland

Så var jag hemma i Malmö efter 4 obeskrivligt underbara dagar i Småland. Men hur kommer de sig att tiden går så snabbt? Känns som vi bara var där i ca 1 dag. De är inte rättvist att tiden jag och Mr.B spenderar tillsammans går så snabbt.
På lördagen när vi kom upp så gjorde vi iordning så vi kunde sova framför brasan och packade upp all mat vi hade inhandlat efter Mr.Bs pappa plockade upp oss vid tågstationen och tog oss till närmsta affär. Sen blev de att göra sig iordning för middag hos Mr.Bs mamma. Grillat, jumi. Grillat är godast (så länge man inte äter de på Burger King). Drack fantastiskt gott vin som Mr.B hade tagit med. The puzzel. Ljuvligt gott! Kvällen gick snabbt som tusan och de var toppen trevligt. Söndagen gick vi på promenad i skogen och jag lärde mig basic saker om granar. Försökt bli övertalad att förstå varför man måste skjuta söta rådjur och jag blev så skrämd av en tjäderhöna så flög nog en meter och lyckades nästan skrämma slag på min fina. Haha. Vad ska man säga jag är lättskrämd. Söndagen bjöd på otroligt god mat, film, vin och efterrätt med mer vin. Dock så är de 2 natt människor som funnit varandra så middagen åt vi vid 12 tiden och efterrätten där efter. Så sen middag (men åt andra sidan åt vi frukost vid typ 3 tiden). Vi vet att vi är katastrof men vi tycker om att vara som vi är. Sen kan resten av världen idiotförklara oss bäst dom vill. Hihi. Såg perfect getaway och är tyvärr den enda filmen som var något att ha av de 3 vi hade hyrt. (Jag visst ju att den är bra eftersom jag såg den på bio).
Måndagen blev de som vanligt sen morgon (de är så när man har så mycket att prata om). Sen åkte vi till Vrigstad där närmsta affär ligger. Upplevelse för livet. Fick den otroligt fina komplimangen av Mr.B att jag utan tvekan är vackrast i hela Vrigstad för konkurrensen är inte speciellt hård (de är min knäppis de). Affären heter Jotos och den ägs av luggen (ni hör ju själva hur spännande detta är för en storstads bo som jag). Antingen går jag alldeles för sällan i affärer eller så är de så att Jotos ligger lite förre resten av Sverige i tiden. För där fanns massa saker jag aldrig sett förut. Chips sorter, glass sorter, youghurt sorter rena paradiset. Tittade lite på hus som var till salu. Förstår ni att man kan köpa ett hus för 190000? De kanske var ett renoveringsobjekt (framgick inte av bilderna) men fortfarande bra billigt. I Vrigstad finns även ett bageri/café som dessutom säljer sushi. Helt fantastiskt kul. Sen körde Mr.B en runda med mig runt småbyar och sjöar så jag fick se lite av allt de fina där han har vuxit upp. Måste erkänna att de lilla jag såg av Småland är riktigt fint. Ser fram emot att spendera mer tid där uppe om jag fortfarande är välkommen. Hihi. Blev sen mat på måndagen med. Med efterrätt i sådana mängder så vi höll på att kräkas. Speciellt gottegisen av oss. Tror att de vi gjort denna lilla resan är ätit. Gud va med mat vi lyckats trycka i oss ändå hann vi inte med att äta allt vi hade planerat.
Tisdagen vart de ju tyvärr att packa ihop för hemfärd, ville absolut inte! De blev middag med Mr.Bs pappa (som är ofantligt rolig, humor på hög nivå enligt mig, han fick mig att skratta som tusan) och farföräldrar (samma roliga humor) innan vi skulle bege oss hemåt i regnet. Hans farföräldrar har världens sötaste lilla kisse som heter Beige (ni kan ju gissa vad de är för färg på den katten). Han är 15 år och så kelen. Mr.Bs farfar tyckte jag skulle ta med mig honom till Malmö. Haha. Tror nog att Beige tyckte om mig en aning. Kom hem sent i natt och har sovit en massa idag. Känner mig lite dålig. Magont och ont i kroppen. Men de kommer gå över. Har en lugn vecka framför mig. Blir inte mycket jobb försen nästa vecka. Ev jobba på fredag måste dubbelkolla de. De ä midnattsbar och jag tycker att de är ruskigt skoj att jobba då.
De andra filmerna vi hade hyrt förressten var närkontakt av fjärde grad och paranormal activity. De var så dåliga. Inga jag någonsin rekommenderar.
Har säkert glömt en massa som hänt men de kommer i så fall i andra inlägg.
Det jag kan skriva som jag glömt är att jag blivit ruskigt bortskämd denna resan och fått njuta av natur, tystehet och vaknat till fågelkvitter efter att somnat till en sprakande brasa. Vem vet kanske jag blir en liten bondmora...haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar