15 maj 2010

Lite sömn

Tiden går för snabbt. Fredagen tog slut lika snabbt som den började. Stod och diska när Mr.B kom hem och sen blev de dona i köket tillsammans. Jag har världens finaste vid min sida. Han kom med en ask choklad praliner, cider, must och smarriga läkerol. Jag som är alldeles för trött nuförtiden somnade i Mr.Bs famn ca 10 minuter efter att vi ätit färdigt. Sov underbart gott men vill ju inte spendera den tiden vi har tillsammans med att sova. Försökte verkligen hålla mig vaken men misslyckades stort i den frågan.
Min kyl och frys verkar ha återhämtat sig sin semester så nu sjutton kan jag nog slänga in lite mer i den och faktiskt kunna äta. Jag kanske rent av blir en riktig hemma fru som lagar avancerade maträtter (även om jag har svårt att tro de). Sov lite i natt (delvis pga att jag sov på soffan i timmar och delvis för vi spenderade natten med att prata, fundera och prata ännu mer).
Är nog så att jag känner mig lite trött nu så ska nog blunda någon minut eller så innan jag ska bege mig ut i rusket och jobba. Måste säga att jag tycker lite synd om brudparet idag som inte ens kunde få se en solglimt. Men när man älskar någon så finns de väl inget som kan förstöra ens stora dag?
Kan inte allt bara vara svart eller vitt kan inte svaren på frågor man ställer sig bara komma som ett brev på posten? Vore livet lättare om man från början kunde se hur ens liv ska te sig? Betydligt tråkigare men lättare? Ja förmodligen.
Nä dags att ta tag i dagen på alla sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar