03 mars 2011

Dokumentär

Känner mig så trött. Why? Kanske ska ta sig en liten power nap senare om sötaste Champagne tillåter det. Handleden blir dess värre inget bättre, jag har så ont och det tär på mig att veta att jag inte lyckas vila den och jag blir arg när det gör ont när jag ska lyfta saker, laga mat osv. Gggahhh, ibland blir man bara galen.
Mr.B gav sig nyligen iväg till jobbet, tråkigt värre. Vill ha honom hemma. Men till helgen är han ledig och då blir det IKEA, hornbach, brunch, bio och mycket mer. Käraste moster Ems ska vara lite barnvakt. Tror nog att hon tycker det är lite myisgt med Champagne.
Igår såg jag en dokumentär på kunskaps kanalen om ett par som försökte bli gravida via insemination Det lyckades på första försöket med tvillingar. Efter ett av UL upptäckte man att den ena tvillingen var väldigt sjuk. Den växte inte som den skulle och hade missbildning. Riksen med att ta bort de sjuka fostret var att man även kunde mista det friska fostret. Usch jag led med dom när de skulle fatta sitt beslut. De tog det beslutet jag själv hade tagit och det är att riskera att förlora båda barnen för att ta bort det sjuka. Precis som kvinnan i dokumentären så har jag svårt att tänka mig ett liv med ett missbildat barn när jag har alternativet att göra en abort.
Innan jag fick svar på fostervatten provet då jag väntade lilla Champagne var det allt mina tankar kretsade kring. Jag tror att jag hade klarat av att vara stark nog att leva ett liv med ett barn med speciella behov men jag tror det hade tagit mycket hårt på mig, ens förhållande och allt annat runt omkring en.
I vilket fall så var det en fin dokumentär. Mannen i förhållandet var den som filmade och regisserade allt. Den slutade direkt efter att deras lilla dotter var född.
Att vara gravid var inget jag tyckte var så mysigt eller underbart då jag bara mådde dåligt och hade ont överallt men nu i efterhand när man ser gravida så kan jag inte låta bli att sakna magen och känslan av att någon lever rövare där inne.
Vi har så smått börjat titta på resor här hemma, mysigt mysigt. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar