29 mars 2011

Zumba

Då har det varit både söndag och måndag. Dagarna bara går. Söndagen var det härligt vår väder även om det blåste en del. Var ute och gick i över 1 timme med syster sen var det hem och fixa lite hemma. Tycker att det är så härligt när man har snittblommor hemma. Varför har man inte det oftare? Hemmet känns så mycket hemtrevligare och det kostar inte så många kronor. Inte om man tar en sväng upp till Möllan eller ner till Gustav. Måndagen var tråkigare än tråkigast och tyvärr går tisdagen i samma tecken. Idag har jag dock prövat på Zumba. Vad ska man säga? Absolut inget för mig, aldrig någonsin. I Tv-shop reklamen säger de att man inte behöver ha rytm eller kordinationsförmåga. Jaså? Inte? Nä jag märkte det när jag prövade. Alla som saknar ovanstående egenskaper precis som jag själv, glöm Zumba. Tror det blir pilates eller dylikt framöver. Men innan dess ska jag avsluta mitt Zumba program ska pröva de moment som finns på skivan jag har för att ge det en helt ärlig chans, men det kommer med väldigt liten chans kunna ändra min nuvarande åsikt. Däremot så blir man åtminstone varm i kläderna. Idag tvättas de. Boring. Lill snäckan har varit på dåligt humör. Men nu tar hon sig en liten powernap. Har sökt lite jobb men det är lika lätt som vanligt att få något. Jag har fått 1 nej och inga svar på det övriga. Ska ut och lämna lite fler ansökningar. Får bli imorgon. Man måste ju göra sig snygg med, kan ju inte direkt komma i mina "hemmakläder". Läst klart smuts av Katarina Wennstam. Den får 4 av 5 Lady S stjärnor. Skulle önskat att man fick följa med lite längre. Nu får man själv gissa sig till hur den egentligen slutar. Vet inte alls vad för bok man ska plocka ner från hyllan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar