18 mars 2011

Så mycket tankar

Hade egentligen kunnat skriva hur mycket som helst. Känner att jag har en massa tankar att få ur mig, men behåller nog dom för mig själv. I allafall de flesta av dom.
Igår hade jag och Champagne super mys med Tess. Helt underbart att se henne. Sist var ju i augusti (tror jag). Det är ju evigheters evighet. men igår satt vi på redfellas och möss. Champagne spenderade dagen i Tess knä. Vi gick en snabbis i butiker sen följde jag Tess i ösregnet till lokalen där de har sina vinprovningar.
Idag har jag ägnat dagen åt städning, ringa försäkringskassan och lekt med Champagne. Sen ikväll ska jag göra något jag inte gjort sen förra året.
Försäkringskassan borde ägna mycket av tiden till att bli bättre på sitt jobb. De är helt jäkla inkompetenta Grr, man kan bli skogstokig ibland på dom. Jag fick papper som jag skickat in i februari som det vill att jag sak fylla i mer information på, det enda är att jag redan har fått ärendet godkänt och pengarna utbetalade. Ringde dit och då sa det men oj vad konstigt. Ja men om du har fått pengarna för den perioden så kan du ignorera utskicket. Lovar att det kommer resultera i fler problem om jag ignorerar det. Men man kan ju inte anklaga dom på fk för att vara hjälpsamma eller ta sig tid. Det är ett jobb som de inte kräver social och trevligt bemötande av sina anställda. (Okej det finns undantag, men de är verkligen ett fåtal). Sen skulle barnbidraget komma idag men vart är de pengarna? Inte på mitt konto, men får väl hoppas att de kommer under dagen eller måndag.
Jag sover ganska dåligt, jag drömmer konstant. Det finns många olika drömmar men de 2som jag oftast har är antingen drömmen som är konstig där man ser allt möjlig konstigt och allt kan hända, sen finns det den typen som är när jag drömmer om något som kommer ske. Oftast gör det de åtminstone. Har haft fel 1 gång so far. Hoppas jag har fel igen. Det som är lite tråkigt är att har jag drömt de så betyder det inte att det ska ske imorgon utan det kan vara ett spann på 3 månaders tid ungefär. Ja, det låter verkligen flumigt, men det är väl mitt sjätte sinne eller något.
Börjat små kolla på boende på annan ort (ort förblir hemlig ett tag till).
Såg lite på kalla fakta igår. Vad ska man säga?? Absolut tycker jag att man ska göra så mycket man bara kan för sina 4 benta älsklingar men hur kan man i USA och England tycka att det är okej att ha ihjäl ett friskt herrlöst djur för att rädda ett sjukt djur med husse/matte? Hjälp de herrlösa djuren att komma till ett bra hem istället. Tänk ifall vi människor skulle använda njurar/lever osv från hemlösa för att rädda någon rik snubbe. Det är ju inte tänkbart. Stackars oskyldiga djur! Däremot så tror jag tyvärr att veterinärer utnyttjar försäkringsbolagen. När Izor var sjuk är ett bra exempel på det. Aldrig mer stora djursjukhus om det inte är ett måste för min del. Inte Malmös i allafall. Vem vet Chiquita hade kanske levt om hon hade hamnat någon annanstans, Izor skickade de ju hem näst intill döende. Nog om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar