27 mars 2011

Våren har hittat tillbaka

Våren har kommit åter. Vinterjackan börjar bli ett minne blott. Igår var det strålande sol, nästan ingen blåst, det blev med andra ord en promenad med lillasyster. Så vi tog en sväng i pildammsparken sen ner på stan för en liten fika och sen bar det av för handling för min del. Köpte mig lite påskliljor. 8kr bunten (10st) vilket fynd! Spenderade resten av dagen med att fixa lite hemma, läsa lite och sen göra ordning inför kvällen. När min kärlek kom hem så var här tända ljus, en glad bebis och en improviserad drink till hans förfogande. Den improviserade drinken var hyfsat god måste jag säga. Det blev med annanas, rabarbersaft koncentrat, bacardi razz och lite fruktsoda på toppen. Behövde bara använda upp annanas ringarna vi hade i kylen så då blev de en mixad drink. Vi lagade god mat, hasselbackare med fläskfilé och whiskey/peppar sås. Till detta blev det en sydafrikansk shiraz. La motte hette det (finns ej på systembolaget). Gott var det och lättdrucket. Till efterrätt blev det kaffe med amarula och lite merci choklad. Vi såg på The tourist och den var helt ok. En 3 stjärnor av 5. Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på, ev blir det en promenad med syster idag med. Annars blir det kanske bara en promenad med lill snuffsan. Förstår inte varför man inte kan tjäna pengar utan att vara på jobbet. Hade varit så mysigt om Mr.B kunde vara hemma med oss i vår vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar