25 mars 2011

Ledigt med kärleken

Vad hände med det härliga vår vädret? Idag är det mulet och det har t.o.m regnat en droppe eller två. Verkligen inte ok.
Igår var älskade Mr.B ledig så vi spenderade dagen med en del måsten som bankbesök. Vi valde att äta lunch inne i stan så vi gick till Rose Garden och åt asiatisk buffé Kostade 89:- inklusive dryck. Jag har tidigare aldrig varit där men det var fräscht och de som arbetade där hade fina klänningar och var hjälpsamma (har man barnvagn med ett barn som inte kan sitta själv är så tillhör man kategorin ganska jobbig), då barnvagnen måste få plats vid bordet och inte vara i vägen för andra. Maten var god, hittade en del favoriter som den friterade fisken och de vegetariska vårrullarna. På Rose Garden kan man finna det mesta inom asiatiska köket. Sushi, thai grytor, friterad kyckling och fisk, pommes, nudlar, olika sorters ris osv. Helt klart värt pengarna. Nu är jag sugen på att pröva kvälls buffén som ska vara ännu bättre (vilket är förståligt) Mr.B har varit där med Lundh vid ett tillfälle och han åt mjukglass till han nästan kräktes. Sist men inte minst om Rose Garden, en av de finaste toaletterna jag varit på. Stort fräscht, snyggt kakel, härligt med en palm inne på toaletten och det var rent. Bara plus.
Efter lunchen letade vi efter lampor till våra nattduksbord men det gick inget vidare. Men my livning room skulle få in det vi sökte (om vi förstod varandra rätt).
Kvällen spenderades med att kolla på resor till vintern och bara njuta av att inte ha massa saker att stå i.
Idag har det varit tidig morgon igen och sen handlat lite, pratat med mamma och nu väntar jag mest på att fredagen ska närma sig sitt slut så min kärlek kommer hem från jobbet.
Har nu efter en lång tid fått tid till att läsa ut En annan sorts kärlek av Ray Kluun. Fantastisk bra bok och nu känner jag att jag måste läsa fortsättningen samt se filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar