07 mars 2011

MVC återbesök

Så har jag äntligen varit på mitt MVC återbesök. Det tog ca 45min. Undrar om det är normalt eller om det berodde på hur min situation var efter förlossningen? Mitt blodtryck var bra. och även mitt blodvärde. Så jag har återhämtat mig bra. Även om jag är bortskämd med att kanske inte ha allt för mycket fysiska komplikationer att återhämta mig ifrån. Susanne sa det om jag någonsin funderar på att skaffa ett syskon till Champagne kan jag räkna med en riktigt snabb förlossning eftersom det gick så snabbt med Champagne. Alltid något positivt då jag led genom min snabba förlossning. Hon tyckte även att vi hade valt ett väldigt fint namn till vår dotter. Vägde mig med, mindre kul ca 6-7 kg kvar tills jag är nöjd.
Helgen tog slut alldeles för snabbt. Vi var i lördags på IKEA och hornbach. Det blev inköpt en köksstol och sen hissgradiner till vardagsrummet. Nu ska allt bara sättas och monteras upp. Fönsterna i vardagsrummet har blivit putsade men jag är allt annat än nöjd. Det blev inte alls bra och det är sjukt svårt att få det snyggt när man bor på fjärde våningen och inte kan öppna upp fönsterna. Men men nu är det i alla fall gjort. Bara 2 rum kvar men det blir nog imorgon jag putsar dom.
Lördagen bjöd även på myskväll hemma med vin och wok. Tyvärr var vinet platt då korken inte satt helt tätt.
Söndagen hade vi barnvakt hela dagen. Champagne var hos sin moster Ems hela dagen. Och än så länge har det inte avskräkt Ems från att skaffa egna barn. Så söndagen åkte vi först till IKEA för att lämna tillbaka en madrasskil och sen tog vi kustvägen till Ystad. Där vi åt brunch på Ystad saltsjöbad. Fantastisk god brunch. Det fanns det mesta man önskade. Det jag/vi saknade var att juice inte ingick i priset (vilket jag tycker det ska göra på en brunch) och sen saknades det bröd (fanns enbart vitlöksbröd). Favoriten på brunchen var laxomeletten och den färska frukten samt kräftorna (men jag som inte har skalat en kräfta i mitt liv åt de som min kära man skalade åt mig). Efter brunchen åkte vi vidare till österlen där vi körde en sväng, tvättade bilen och njöt av det fina vädret. På kvällen var vi på bio hemma i Malmö och såg Sanctum. Mycket bra film enligt mig. En 4:a får den av mig. Smått läskig på ett psykologiskt vis. Sen hämtade jag vår söta dotter och sen vart de hem och mysa i soffan. Det var helgen det.
Min hanled gör bara ondare och ondare så nu ska jag faktiskt ta och ringa vårdcentralen i dagarna och hoppas att de i alla fall kan ge mig en tid för att se/känna på den. Min barnmorska på MVC berättade att man kunde behöva få cortison behandlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar