17 juni 2011

Långa bryggan, Istanbul, film...mm.

En av det fina klänningarna jag köpt. Nu längtar jag bara till ett tillfälle att använda den.
Igår var pappa här på besök och vi åkte en sväng till Långa bryggan. Tyvärr träffade jag inte så många av de som jag hade hoppats på. Var egentligen bara 2 som jag har jobbat med som var på plats. Vem vet kanske blir en sväng ut där igen under sommaren.
Varför envisas folk med att sitta ute även när det ser ut som regnet hänger i luften. Är vi svenskar så desperata så vi hellre fryser bara för att man ska vara ute de få månader man har chansen. Tur att jag inte är sådan. Fy för att frysa. Sen är det himla jobbigt när det grillas ute på gården och man känner hur det vattnas i munnen. Grillat är bara ljuvligt gott. För vår del blir det varma mackor till middag då Mr.B jobbar sent. Tråkigt med helg när man inte har något för sig.
Idag har jag gjort mitt första smycke. Ett armband. Det blev helt OK. Har inte allt för mycket pärlor eller verktyg hemma. Kanske ska ta mig en sväng till stan imorgon och införskaffa lite skojiga grejer. Lägger upp en liten bild på mitt masterpiece. Haha.
Såg lite på Bachelorette här om kvällen och de var i Istanbul. Blev helt varm och pirrig i kroppen och längtan tillbaka är stor. Den mest fantastiska resa jag varit på. Jag och Mr.B i en härlig kärleks saga.
Finns det egentligen någon som tycker att buskis är kul eller har bara TV 4 brist på annat att visa?
Mr.B har blivit riktigt huslig här hemma och gjort rabarber kräm i 2 omgångar. Synd att ingen av oss lyckas rädda våra blommor bara. Dom dör 1 efter 1. Illa. På tisdag blir det en trip till blomsterlandet för att införskaffa nya gröna fina som vi med all säkerhet kommer ta dö på så småning om. Stackars blommor som hamnar i vårat hem.
Har hunnit se 2 filmer som jag glömt betygsätta. Tropa de elite fick 3 av 5. Inte bra men inte dålig. Identity unknown var den andra filmen och den gillade jag. Ingen förutsägbar film utan man kunde filosofera lite själv om hur det låg till. 4 av 5 helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar