07 juni 2011

En mindre bra dag

Om jag skulle behöva förklara idag vad jag känner så hade jag inte kunnat det. Idag är en sådan dag då jag inte kan sätta några ord på känslor. Som jag tidigare skrivit så blir nog juni en otroligt dålig månad. Ännu har ingen ljusglimt dykt upp.
Satt och tittade lite på utbildningar idag. Ja för att bli florist kostar det 76.000kr. Billigt och bra, eller inte. Det är ju för tusan inte ens ett välbetalat jobb. Så där stryker jag florist från listan över vad jag hade velat jobba med. Tittade vidare på lite små kurser på distans. Tänkte att man kunde läsa något under mammaledigheten (smart att komma på det när man redan varit hemma i 6 månader). Fanns några kurser jag skulle vilja läsa men då kommer de ligga under de veckorna vi ska till Indien och Indien är semester från allt så inga små kurser heller. Då återstår det egentligen bara att söka massa jobb man inte vill ha och hoppas att man får något när mammaledigheten väl är slut. Utan jobb, inget hus! Och jag vill flytta. Bort från staden, trafiken, oljudet osv. Hur kul är det när man beger sig ut på power walk och man måste stanna för en massa rödagubbar hela tiden?
Det var varmt och klibbigt ute. Mer åska och regn tack. Otroligt skönt och mysigt igår när det dundrade och blixtarna lös upp himlen. Nu står fönster på vidgavel för vi ska få in lite frisk luft här. Champagne trivs bra mycket bättre med dagens väder än gårdagens som var alldeles för varmt för henne.
När jag var ute och gick såg jag 2 barnvagnsliknande vagnar som har en liten mjuk bur där man kan ha hundar i. I den ena "hundvagnen" var det 2 chihuahua och i den andra 4st samt 2 andra hundar. Förstår att dessa vagnar är toppen att ha vid utställningar MEN om man är ute och går så är det ju inte meningen att hundarna ska skjutas framför i en vagn. Chihuahua går lika bra som andra hundar och älskar att vara ute i detta väder (sen vet jag också att regn och vinter är mindre poppis, men fortfarande ingen anledning till varför de inte ska rastas som vilken hund som helst). Förstår inte dessa brudar som spatserar runt med sina hundar i bur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar