06 juni 2011

Paj är gott

Det blev en smarrig blåbärs paj igår. Tror att min älskling är världens bästa på smulpaj. Det bästa med att bara vara 2 som äter är att det finns att få idag med. Jumi!
Ibland blir jag bra trött på människor, då försöker jag att koppla bort de som irriterar mig och fokusera på annat. Lyckas mindre bra ibland. Varmt idag med och lägenheten blir som en bastu och jag har en bebis som skriker så hon hyperventilerar. Helt utan anledning, gissar på att tänderna stör. Med mycket mys och musik så lugna hon till sist ner sig och sen somnade hon av utmattning. Så här sitter man med hemmagjord AC som jag har döpt till ett så fint namn som korsdrag. Vi har korsdrag i kök och sovrum men skippar vardagsrummet så inte Champagne blir förkyld eller stel i nacken. Vi har nästan inga kläder på oss heller. Speciellt inte Champagne som bara ligger i blöja. Tröttnar man någonsin på att titta på sitt barn? Jag har inte tröttnat ännu.
Imorgon om inte Lovis kan ses så tror jag att jag och Champagne ska bege oss ut i solen på en långpromenad. Så hoppas vi att det inte blir lika mycket skrik som idag. Det tråkiga är att det finns ju absolut ingenstans att gå i denna stan. Inte som är mysigt i allafall. Stora jäkla vägar överallt.
Sitter och ser på Australien masterchef. Tycker matlagnings program är skojiga. Verkar som de är en helt ny säsong av masterchef, följde ju hela första säsongen men ser ut som nya deltagare. I så fall blir jag glad.
Lyckades få lite färg igår när jag fick några timmar i solen. Det var svettigt men skönt. Började läsa ny bok och får se hur snabbt man blir klar med den. Börjar få lite ont om olästa böcker just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar