05 juni 2011

Lite barnledig

Så igår var det dags för lite återträff med en del av 1208 (systembolaget). Det blev jag och Mr.B, Erik med sin tjej, Jocke med sin tjej, Caroline, Emlan och sen kom även Eriks bror med tjej och så var ju Vanilla och Ice med. En liten papillon och en japansk spets. Söta rackare.
Vid 16 tiden kom morfar och hämtade Champagne sen bar det av ner till Ribban. Super mysigt att träffa alla. Av 6 personer var det dock bara 1 som faktiskt jobbar kvar på 1208. Vi grillade lite. Jag och Mr.B hade inte hunnit med att fixa sådant men som tur var hade alla andra med sig mat för en hel familj så vi fick lite grillat vi med. Då kärleken skulle börja jobba klockan 06 idag så avlägsnade vi oss först av alla runt 21 tiden. Lagom sent tycker jag så vi hann med att njuta lite av barnledigheten lite här hemma med. Champagne är snart åter i Malmö. Borde komma vilken minut som helst nu. Jag har hunnit med att pressa lite i solen nu när jag inte haft henne hemma under dagen. Skönt har det varit.
På onsdag ska vi ha lite barnvakt igen då blir det moster Emma som får äran att ta hand om det lilla charmtrollet då vi ska på bio i Danmark eftersom Mr.B har vunnit biobiljetter samt dryck och popcorn via jobbet som måste användas innan den 15:e juni. Ska bli kul men det är inte direkt någon film man vill se som går just nu. Har hittat 2,5 filmer jag kan tänka mig att se.
Ikväll blir det förhoppningsvis en av Mr.Bs goda pajer! Blåbär i sådana fall. Wiiiee...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar