14 juni 2011

Småland

Så har det varit helg och vi har varit i Småland. Inte det bästa vädret men bättre än vad klart.se uppgav så man får vara nöjd ändå. Vi har inte gjort så mycket. En del besök hos släktingar, ätit och druckit gott, en sväng till Jönköping. När vi är i Småland passar vi på att grilla. Det är ju inte var dag vi har en hel trädgård att vara i. Mr.B har klippt gräs och fixat lite i trädgården och jag har gjort ordning inomhus så att nästa gång vi kommer (midsommar helgen) så är det mesta klart. Då ska vi ta oss lite mer tid till trädgården och vi kommer vara barnlösa.
I lördags hade vi lillstumpan men Emmy sov hos farfar. Då drack vi gott rödvin och avslutade kvällen med en flaska Champagne. Druckit 2 olika rödvin i helgen. Favoriten blev en Shiraz från Jacob´s Creek. Riktigt gott tycker jag att det är. Mycket vanilj och fat toner, mogen frukt. Jumi. Champagnen var en Moet. Lite för mycket av de gröna tonerna för min smak. Jag är ju löjligt förtjust i Blanc de Noir. Söndagen var besöks dagen och igår var vi i Jönköping. Jag var på A6 med Champagne och Mr.B och Emmy badade. När de var klara blev det lite shopping. Mest till mig för jag har världens underbaraste man och sen blev de lite till Champagne.
Efter det bar det hemåt. Kom hem till Malmö vid 23.30 efter matstopp och lämnat Emmy. Matstoppet var på en restaurang som heter Bambu i Bredaryd. Inredningen är helt OK, ganska dyra priser tyckte jag. Valde deras exklusiva kvälls buffé som innehöll allt från det asiatiska köket. Påminde väldigt mycket om Rose garden och det blev nog också det som gjorde att betyget på detta restaurang besök blev en svag 2:a av 5. Friteringen på maten var alldeles för degig, crispy fläskkött var allt annat än gott (detta är ljuvligt gott på rose garden). Allt var OK men inte mer. Mr.Bs läsk saknade kolsyra och Emmys barn kebabtallrik tog tydligen ca 1 timme att göra. Efter att Mr.B blivit irriterad stod maten på borde inom 5 minuter. Det mest positiva med besöket var mjukglass maskinen och att de hade så mycket strössel och toppingar att välja på. Jag blev inte ens imponerad av maten de stekte på framför mig. Hade valt olika grönsaker, nötkött och kyckling och nudlar. Tog en svartpeppar och honungssås men maten smakade olja och ännu mer olja (ändå tog jag mer sås än vad det stod att man skulle), och mina champinjoner var vattniga. Nä pengar man lade på något som jag inte uppskattade alls. Aldrig mer ett stopp på restaurang Bambu. Kanske borde skicka dem på en kurs på Rose garden hur man lagar god mat som imponerar.
På tal om restaurang besök har jag köpt ett presentkort till tunneln för middag för 2via groupon. Ät 2 betala för 1. Ska bli kul att se hur den restaurangen är. Det vet vi innan julis slut.
Utöver allt detta har vi hunnit med en sväng på Gekås. Var där fredags kväll. Mycket folk och man vill bara där ifrån. Förstår inte hysterin över GeKås. Vi är enbart där för vi ändå kör förbi det. Enda fyndet var ett par snygga leggins av Calvin Klein för 60 kr. Sen blev det en massa annat som hygien produkter, lite matvaror, godis osv.
Ja det var den helgen det. Nu har man ägnat dagen åt att tvätta allt, fixat en del hemma och haft en halv glad bebis.
Haft Lovis på besök som bjöd på bakat och nu är vi hundvakt till lilla Buddy. Han ska spendera natten med oss sen blir han hämtad imorgon när hans lilla mamma slutat jobba. Nu sover både barn och hund och jag borde vika all tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar