24 juni 2011

Tysklands besök

Så var det midsommar igen. Vad gjorde jag förra året? Var det jag som jobbade eller var det Mr.B som jobbade? Detta året är det Mr.B som jobbar (var han förra året med kom jag på). Vilket gör att jag och Champagne ägnar åt oss, packning, tvättning, ta hand om blommor osv eftersom vi beger oss till Småland ikväll. Ska bli super skönt. Längtar.
Mår piss idag. Huvudvärk, magsmärtor (har haft de ett par dagar...don't like) och jag är trött! Varför har min underbara dotter blivit en liten gnällfia som nästan aldrig sover?
Igår var Ulrika och Christina här på besök och givetvis Ems med. Vi var hemma hos oss ett tag sen gick vi in till slottsträdgårdens kafè. Hade aldrig hört talas om stället innan. Skönt med en promenad dit och hur mysigt var det inte? Fantastisk miljö att sitta och äta/fika i. Jag åt en spenat och potatis sallad med lamm och äppel chutney.
Den var god. De andra 3 åt blomkålssoppa men de var mindre nöjda då soppan var dåligt kryddad (om den överhuvudtaget var kryddad). Men mitt betyg blir endast baserat på min mat och upplevelse. Detta trevliga lilla ställe får 3,5 av 5. Min mat var som sagt god, trevlig miljö, god kaffe latte och ro givande. Mindre bra var salt, peppar och socker som endast fanns i stora skålar inne i det lilla krypinet som man beställde i. Det är skönt att slippa springa fram och tillbaka för sådana saker. Litet utrymme att sitta på om regn skulle komma. Sen servicen var inte riktigt den bästa. Men tycker helt klart att detta cefé är värt ett besök eller 2. (http://www.slottstradgardenskafe.se/index.html).
Det var en mysig dag och super kul att träffa Ulrika och Christina som jag inte träffat sedan januari.
Resten av gårdagen spenderades med lite småpyssel hemma och softa i soffan.
Önskar alla en härlig midsommar och ett grattis till Jocke som gifter sig i helgen med sin Jennie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar