28 juni 2011

En helg i Småland

Då var man hemma efter 3 dagar i Småland. Gissa vad man gör då? Jo man tvättar. Kräks på detta eviga tvättande! Hade jag tvättat allt (vilket jag inte hinner) så är det 12 maskiner tvätt.
Tiden i Småland var dock underbar. Jag har fått sova. Jag har varit utvilad. Vilken känsla. Klart man har saknat det lilla livet men ibland är det bra skönt med lite ensamtid med sin kärlek med.
Vi har ätit gott och druckit lika gott. Allt från drinkar, moscato d'asti, snaps och ett härligt gott Madrian vin från Chateau Bouscassé från 2001, haft lugna mornar följt av lite aktiviteter i form av skogspromenad (skogsgränsen runt) ca 84 fotbollsplaner runt.
Tog 2 tim 45 min. Jag lyckades trilla genom en stubbe som bara rasade under fötterna på mig men av någon anledning höll den Mr.B, min ena stövel började läcka så sumpmarken och jag var inte vänner. Men det var kul att se de olika delarna av skogen. Bebisplantor till 90-åringar. Nästa vår blir det nog plantering för oss. 1000 plantor bara. Sen var det några områden som behövdes gallras. Jag har sagt att jag hjälper till i den mån jag kan. Kan ju vara lite hobby skogsbonde. Vi har varit på Hoaberget (ett litet berg eller en gigantisk sten) som är den högsta punkten i Porsa. Där slapp man mycket av alla kryp för myggbiten har man blivit. Tror jag har runt 20 myggbett. Bara i ansiktet har jag lyckats bli biten 8 gånger. Man är allt annat än snygg. Vi har även fixat lite i trädgården men jag har flera saker jag vill göra iordning men de blir väl lite i juli och augusti.
Fann löjligt mycket smultron när vi gick till Hoaberget.
Orkade inte plocka alla. Men hoppas att det ska finnas några kvar till helgen i juli.
Vi hann med att äta god och stor räkmacka med Eva och Per när vi lämnade lillgumman och innan vi åkte hem blev det fika hos Gunnar & Gunborg tillsammans med Alf & Gittan och givetvis Tyson som växer så det knakar.
Kom hem runt halv 10 igår kväll och sedan dess har det varit packa upp, fixa lite hemma och så nu tvätta.
Har varit duktig idag sökt 2 jobb, hoppas verkligen på det ena. Men vet hur svårt det är när man inte är flexibel så även om jag hoppas så tror jag inte att det är något jag kommer få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar