19 februari 2010

Borta bra, hemma bäst?

Nu ligger jag i min säng, i min lägenhet, med mina dofter och med mina tankar. Jag är proppmätt efter en gudomlig middag på Casa Mia med en hel del vin. En härlig Ripasso Valpolicella, en friskt Soave och som avslutning ett glas Marsala. Trivs på Casa Mia tycker så himla mycket om personalen, de är så trevliga.
Imorgon ska jag ta mig ner till Sas Radisson för en ljuvlig hotell frukost. Ser nog vad mamma och Göran försöker göra, de försöker göda mig för de vet om att mat inte är de jag alltid prioriterar i mitt liv.
Resan ner gick smärtfritt men jag lyckades inte somna trotts all brist på sömn under torsdagsnatt. Jag hade inte tagit något som helst hjälpmedel för att kunna sova, vilket resulterade i sömnlöshet med Selma. Hon är ett klistermärke och en riktig spinnerska.
Jag kom hem till 6 döda blommor, ett lass av tråkig post men mitt i allt de tråkiga låg de något, något som fick mig att le och fälla en tår. Ibland inser man att man bryter mot sina egna regler även om man försöker intala sig själv något annat.
Jag ska nu sätta mig och försöka knåpa ihop ett mail till någon som får mig att le, har så mycket att säga så tror inte sms räcker till.
Föressten behöver råd, någon som kan ställa upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar