19 februari 2010

Glömde

Som vanligt tänker jag en massa som ska skrivas ner och så glömmer jag de. Jag skulle ju skriva: Vad är de med mig och taxichaufförer? Jag blir den där sociala Sofian så fort jag sitter i en taxi. Hamnade med en polsk trevlig man ikväll. Hade hur kul som helst i bilen och jag blev den där självsäkra Sofia som jag önskar att jag alltid vore. Som oftast när jag åker taxi stannade jag kvar längre än nödvändigt i taxin för att man har så mycket att prata om. Efteråt insåg jag hur mycket jag saknar min bästa taxi chaufför i Halmstad och den näst bästa med för den delen. De är inte många taxichaufförer som har fått sång av mig och babe både live och på sin telefonsvarare. Han borde känna sig hedrad även om han fick höra "Fredrik och jag" och per telefon svarare "du tycker inte om mig för jag äter mask" (Tack Tess för att du lärde mig den låten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar