27 februari 2010

Nytt jobb

Jag sover bara sämre och sämre och verkar som min kropp är helt immun mot allt som heter sömnhjälpmedel. Jag är så trött så himla trött.
Idag har jag varit med Christel och Frida runt om i Malmö. Vi var bland annat på skopunkten. Där var 2 män som bara gick runt, tror de använde butiken som raggnings ställe då jag fick kommentaren åh bellisimo när jag gick förbi. Kanske brukar funka för dom, men dess värre kräver jag lite mer än så.
I går kväll blev de vin och mys med sis, jag blev lite berusad men de var jag värd. Firade mitt nya jobb! Igår var jag full av ångest och oro som sen övergick i lycka. Jag trodde verkligen att jobbet jag gick på intervju för inte var alls för mig, men visade sig att de var nästan ett helt perfekt jobb för mig. Har min otur börjat lämna min sida? Så den 6:e mars blir min första dag för att komma in i de. Visst att Bjärred ligger en bit bort men då ägaren inte tyckte att de var några problem att anpassa mitt schema efter bussarna så känns de som de inte gör något. Ska bli riktigt spännande. Längesedan jag jobbade bakom bar. Mitt nya jobb ligger längst ut på bryggan i Bjärred, de måste vara toppen fint där på sommaren. De är bröllop ca 1 gång i veckan under sommarsäsongen så de kan bli hur kul som helst. Jag trodde dom sökte en servitris (eftersom de inte funnits någon form av annons så har jag varit clueless) men de vill ha mig som ansvarig för personal och bar. Jeay.
Har haft en sämre dag idag trots jag fortfarande borde vara lyrisk. Men de är nog sömnbristen och energin som är slut. För jag var så himla galet glad igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar