27 februari 2010

Min dröm

Jag mår dåligt! Varför känns de som jag har svalt en pingisboll som fastnat i min strupe? Har legat i sängen sen jag kom hem. Ligger in virad i mina täcken med kuddarna runt omkring mig. Lyssnande på Owl City och bara drömmer mig bort.
Drömmer mig bort till grönska med strålande sol. Hur jag ligger i de mjuka svala gräset och njuter av solen som smeker min kropp med sina strålar. Ligger där ser hur solen går ner och en stjärnklar himmel tar över. Tittar förundrat på stjärnorna, lyssnar till tystnaden, hör emellanåt vinden ta tag i träden. Jag bara ligger där med ett varmt hjärta, utan någon ångest eller oro som förstör de fina stunderna för mig. Njuter av friheten, sluter mina ögon och lyssnar extra nog, men de är borta, hur mycket jag än lyssnar och fokuserar så märker jag hur lugn jag är inombords. Slår upp ögonen och ser världen med nya ögon, känner nya dofter, ser de fina med världen. Ser alla vackra stjärnor som tindrar mot mig, precis som om de vill säga mig att allt är bra nu. Ser ett stjärnfall och önskar mig någon att dela denna känslan med, dela mina lyckliga stunder och all glädje med. Någonstans finns Du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar