22 september 2009

Onödiga tankar

Så var man nerkrypen i sängen igen. Doftandes hallon. Ibland tänker jag att killar är allt lyckligt lottade som får somna bredvid väldoftande mjuka kvinnor. Vad får vi? Lite svettlukt och stubb (även om jag råkar gilla stubbet). Jag luktade liksom fortfarande gott efter en utekväll 12 timmar senare.
Började som sagt sent idag, kom till jobbet (doftandes karamell och vanilj som jag fick påpekat för mig, med andra ord jag doftade ljuvligt) kliver ut i butiken och ser en man som fick mig att le och sträcka lite extra på mig. Han var precis i min smak, manlig med skäggstubb och fina ögon. Jag studerade honom uppe från och ner och när jag kommer till hans skor så var han inte längre den där mannen jag ville sträcka på mig lite extra för. Jag log fortfarande men pga helt andra saker. Han hade på sig till sina fina kläder vita gympaskor med chock orangea detaljer. De gjorde ont i ögonen att titta på dessa fantastiskt fula skorna. Jag är nästan säker på att denna vackra man var gift och då undrar jag vad de är för fru/flickvän som släpper ut sin man på de där visset?
Dagen på jobbet gick ganska långsamt men jag trivs där. Personalen är super trevlig och ju oftare jag är där ju bättre känns de.
Imorgon ska jag på vinprovning med delar av systembolagets personal. Vi ska pröva spanska röda viner och äta Paella. Ser jag väldigt mycket fram emot.
Idag är de mycket tankar som har kretsat i mitt huvudet. Givetvis mest onödiga saker. Som varför vissa killar stirrar på en så mycket så de glömmer köra när de blir grönt så andra trafikanter måste tuta? Varför en hel del redan har satt på sig dunjackor. Hur kunde vi hoppa från sandaler och kortärmat till vinterjackorna. Vad hände med västarna och höstjackorna? Detta är ett viktigt stadie i våra årstider.
Stannade hos mina italienare idag i vanlig ordning men de slutade med att jag pratade med en helt främmande italienare som var där inne. Han satt och åt bredvid mig och babblade på för fullt. Mycket trevlig var han faktiskt. Men vad är de med italienare och svenska språket. Dags att lära sig nu tycker jag. Speciellt om man har haft svensk flickvän.
Ja vad ska man säga de har varit en ganska händelselös dag. Fick fina ord från vänner om min blogg och så fick jag stilla mitt LP beroende då vi hade en "dejt" idag.
Snart ska man upp igen och packa upp massa viner och fronta.
Säger godnatt nu och önskar alla en trevlig stund med John Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar