15 september 2009

Små saker

Just nu funderar jag på om ett huvud kan explodera, för de känns som mitt gör de när som helst. Har ruskig huvudvärk och de är inget kul alls. Ligger i sängen och önskar att tiden kunde gå lite snabbare. För jag måste skörda klockan 22 på Farmville jag odlar blåbär för första gången och innan dess kan jag inte sova bort det onda.
Blev inget gym idag som de var tänkt, men imorgon då ska mitt nya liv börja.
Imorgon ska jag klippa mig, de behövs verkligen! Nästa vecka igen blir de färgning så snart är jag kanske vacker igen.
Dagen har gått långsamt. Första gången sen jag började praktiken som jag har tittat på klockan hela tiden. Kan bero på att jag bara fick vara på info och plock idag. Ska få prov mailat till mig med som jag ska göra till Hans som är ansvarig i vinkällaren.
Jag är ledig imorgon. Helt underbart.
De finns en del som gör mig glad. Som får mig att le, hur jobbigt jag än tycker allting är. Underbara människor som finns där för att dom vill. Inte för att de måste. Ibland är man så uppsluken i sina bekymmer och olycka så man missar de stunder man faktiskt ler och känner sig varm inombords. Ibland glömmer man t.o.m att berätta för de man tycker om att man verkligen tycker om dom och uppskattar att de finns där, lyssnar och säger de rätta orden. Man glömmer även att de finns små saker som får en att le. Lyckan att få ha höstkläder, lyckan över att de snart är möss säsong, få en uppskattande blick, leende från en främling, bli kallad fina saker och namn. De finns så många små saker som man missar för man är så insnöad i allt de gråa och grumliga. Man ska försöka se de små ljuspunkter som finns och gör de bästa man kan av de man har. Lyckan kommer förmodligen smyga på en när man minst anar och gör den inte de så har man fortfarande alla de där underbara människorna som gör vardagen mycket ljusare och de små sakerna som gör att man ler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar