29 september 2009

Möte

Skriver i väntan på Lovis. Vi ska till IKEA. Har haft en kort dag på systembolaget för imorgon blir de hela 9 timmar (som om de skulle vara mycket). Känner mig hängig idag. Fryser, ont i hela kroppen och förbannat trött. Tröttheten förstår jag visserligen. Sover dåligt varje natt. Vrider och vänder mig och när jag väl somnar till, har jag mardrömmar.
Igår hade vi personalmöte på jobbet. Väldigt intressant. Vi hade en kvinna som föreläste om kvantfysik (låter inte så kul jag vet),medvetande, subjektiv syn och framgång. Hur man uppfattar världen och hur man kan påverka sitt eget välbefinnande De finns olika personer i världen, de finns de när de "kastas" problem över dom som tycker allt är jobbigt, blir mer negativa och mår helt enkelt psykiskt dåligt. Sen finns de den andra sorten som mår dåligt över de men lär sig att hantera detta på ett bra sätt att ta itu med de på ett positivt sätt. Tyvärr är jag den först nämnda Men detta möte fick mig att tänka och jag ska försöka ändra mig. Jag ska försöka tänka positivare, jag ska tänka mer på vad jag faktiskt vill ha och inte lägga all fokus på vad jag inte vill ha. Som kvinnan sa skriv en lapp på hur du inte vill ha de i tex ett förhållande skriv sen på andra sidan vad du faktiskt vill ha och riv av den sidan med vad man inte vill ha och släng den. Behåll den med vad man vill ha och försök att fokusera på de istället. Farmgång är inte att ha allt man vill, mycket pengar och det största och bästa av allt. Framgång är att må bra med sig själv och sina relationer med andra ord vara lycklig. När hon pratade om hur man hanterar problem så använde hon Dave Pelzer (pojken som kallades det) som exempel, han kunde lika gärna hängt sig på vinden men istället föreläser han om barn misshandel och har idag en stor och lycklig familj. Så nu har jag mycket tankar om livet som säkert märks (men de där med kvantfysiken, atomer och partiklar fattade jag faktiskt inte riktigt. Haha).
Igår lekte jag även med en från jobbet. Blev mest TV tittande och jag vissade mina sidor som inte märks på jobbet. Vilket innebär mina störda, flummiga sidor och mitt nästan eviga skrattande åt dålig humor. De var i vilket fall men jag orkade inte gå hem så ringde Saman som hämtade mig. Sen var vi på McD till halv 2 på natten åt och snackade. Jag har saknat min Saman.
Nu har jag varit på IKEA med, sen åkte vi till Burlöv och hälsade på McD (läses Saman) och åt lite. Jag har ny chef på McDonalds igen men jag vet inte om jag kan kalla henne ny eftersom de är Jeanette som är tillbaka. Så nu kan jag ju tänka mig att jobba lite extra om de skulle behövas lite personal.
I övrigt har de väl inte hänt så mycket mer. Jag har ont i ryggen och stora knutar vid axlarna. De gör ont, någon som vill ge mig massage?
Imorgon opereras M jag hoppas att allt går bra och att han slipper kräkas i 8 timmar efter uppvaknandet.
Vet ni att enda gången de inte är okej att använda pashminor är när man solar solarium. Visserligen skulle de kanske fungera med en vit så kanske de tar igenom eller är de bara riktiga solstrålar som går igenom vita kläder?
De börjar bli höst de är kallt ute, regningt och blåsigt. Jag hade torg vantar idag. Lycka. Och igår fick jag höra att min fantastiska jacka som jag fått från min Tuss var fin och idag fick min ljuvliga pashmina hur mycket uppmärksamhet som helst.
Ska snart krypa till sängs och imorgon är de sovmorgon. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar