29 april 2010

Gggahhh!!!

Snart är de helg. Jag önskade visserligen alla en trevlig helg redan igår men så är de nog när man lever i sin egen lilla värld. De var väldigt mycket önsketänkande från min sida.
Idag är de tvätt dag, insåg ganska snabbt att jag inte har något att tvätta så nu väntar jag på att de pyttelilla som och åkte runt i botten på tvättkorgen ska bli klart. Bokat solariet för utföra min gårdensdag uppgift. Jag känner mig så ambitiös. Haha. Sen måste jag packa. Har slängt fram lite saker som ska ner i väskan. Sitter och funderar på om jag verkligen behövs på jobbet idag. i är 3 eller 4 som ska jobba och vi har hela 3 bord bokade och de regnar idag. Ruskigt grått och trist.
Ser som vanligt på days of our lifes (de är liksom de man gör denna tiden på dygnet) och äter lite frukost. Hittade några julknäcke som inte hade passerat sitt bäst före datum. Jag är katastrof med mat. Jag åt visserligen torsk igår. Riktigt gott och klappar mig själv på min axel. Måste säga att kockarna på jobb är riktigt duktiga. Hoppas att vi har röding nästa gång jag bestämmer mig för fisk.
Idag behöver jag fixa så himla mycket. Känns en aning jobbigt just nu. Fortfarande inga försäkringskassa pengar. Fortfarande inga svar och snart dras alla räkningar och allt ska vara inbetalat. Hur länge ska jag behöva ha de så här? Hur svårt är de att betala ut pengar till en som varit sjukskriven? Tror inte jag håller med om att Sverige är ett toppen land att bo i. Man kan inte få den hjälp man behöver, våra myndigheter fungerar inte och känns som man bor i ett land som hellre skälper än hjälper. Är de konstigt att man går med en ständig oro? Vore snarare konstigt om jag inte gjorde de. Men jag är trött på oron, jag är trött på att försöka komma på hur jag ska kunna lösa ett problem som egentligen inte är mitt problem att lösa. Gggahhh, ibland kan man inte bli annat än galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar