22 april 2010

Tyskland igen

Som de flesta nog listat ut blev de ingen Wien resa men de blev en trip till Köln, Mosel dalen och Rheingau. Jag har med andra ord druckit vin, shoppat vin och kommit underfund med att de var en viss person som skulle varit med mig på denna resan. Någon som lika gärna som jag vill hinna med många producenter och verkligen njuta av de som smakas. Har haft kanon tur med vädret och njutit av strålande sol och ca 20 grader varmt. Helt underbart med lite värme.
Kom hem igår kväll med kartonger och påsar så idag blir de att städa undan de sista flaskorna vad jag nu ska tänkas lägga dom.
Stannade till på Mcdonalds igår i Tyskland på hemvägen. Vet ni vad? Alla var gamla, absolut inte som här i Sverige där de kryllar av 17 åringar. Nej nej där var alla närmare pensionen än ungdomen. De var nästan kodak moment ju. Tänk att de kan skilja så mycket från 2 så närliggande länder.
Idag blir de tvätta och längta till kvällen. Hade en underbar kväll igår. Mr.B kom förbi med pizza och så blev de vin i vanlig ordning. Sen kväll som alltid när fina är här. Tror att klockan var närmare 5 innan de bestämdes att de var sovdags. Vid 8 var vi båda vakna en snabbis för att inse att vi måste nog sova lite till.
Mr.B har gett sig av till jobbet och jag fick sms om att jag inte behövdes på jobbet ikväll då de hade blivit mycket avbokat. Måste erkänna att de är lite skönt. Kan jag pyssla här hemma och sen kanske sova en stund eller 2 innan kvällen då Mr.B kommer och vi ska göra nytt försök att se skräckfilm. Lyckas vi inte med de så blir de att ta med en del till småland. Vi ska åka dit den 1:a maj och bara njuta i 4 dagar av att inte ha några måsten överhuvudtaget. Lovley! Ibland undrar jag om jag lever i en underbar dröm? Och om jag gör de så hoppas jag att jag aldrig vaknar upp utan får stanna i denna ljuva lyckobubbla.
Givetvis så kan jag inte förvänta mig att lyckan vänt inom allt så jobbet jag så gärna ville ha fick jag ett mail ifrån att jag inte gått vidare längre. F*n. Jag känner sån oro och ångest över vad som händer i september. Varför ska de vara så svårt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar