04 mars 2009

I see the light

Idag har varit en lååång dag i skolan men jag tog mig igenom den med.
Vinprovning. 4 spanska viner. 2 vita och 2 röda. Inte helt imponerad, men efter att smakat lite på de ena röda så fann jag de riktigt gott. De var ett Marquez de Arienzo Gran Reserva från 1998, Rioja vin av Bodega Domecq. Inte så farligt dyrt 145:-. Eftersom de var ett åldrat vin var de balanserande tanniner (me like).
Idag fick vi reda på om våra praktiker i Spanien. Vem vi ska bo med och vart vi ska jobba. Oj vad glad jag är. Vilket ställe jag hamnar på med min underbara Tess, Rahel och Fanny. Vi 4 kommer bo tillsammans i en mysig by/stad utanför Palma som heter El Toro. Så vi kommer ha nära till Palma och massa andra från klassen. Känns bra. Hotellet vi ska vara på är lyx. Så fint, 5 stjärningt och tydligen brukar de bo kändisar där med. För 2 år sen hyrde drottningen hela stället till sin födelsedag. Nu vet jag att alla är så nyfikna på vart min praktik ska vara så de är bara att trycka på länken
http://www.hotelportadriano.com/ fint va? Så boka resan gott folk så ni kan hälsa på mig för ni vet att saknaden blir för stor annars.
Idag har vi som sagt gurgglat vin. De är kul men svårt. Jag fick redovisa gurgglingen av de ena vita inför klassen. Fick med mycket av de som läraren ansåg skulle finnas i vinet. Wiiiee. Dock var de inget vin som jag fann så himla gott. Jag hade velat pröva ett vitt mognat vin som är fatlagrat länge så man inte vet om de är rött eller vitt om man inte ser vinet.
Idag såg jag skymten av våren i hela 5 minuter. De var 5 ljuvliga minuter. Nu blåser de så mycket så jag är lite rädd att Chiquita flyger bort när vi går ut. Hon är så söt. Har varit på toppen humör sen jag kom hem. Stort pusskalas och massa bus. Lilla sötaste.
Har tagit mig tid att se en film idag. Såg my best friends girl. Den var mysig som såna där filmer är.
When it comes to love there is only one thing you can trust it's not your friends or your head it's that little voice inside your clamburger. Haha.
I gotta warn you, I'm no angel...
Sen hade jag önskemål om att jag skulle skriva ner viktig info i min blogg så de kommer jag göra. Men de är nog bara LP som anser den viktig och kommer förstå den. Hihi. Idag blev de 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar