11 mars 2009

Tentor och betyg

Jag fortsätter att inte kunna sova. Jag är så trött när klockan ringer på morgon så jag hör den inte ens. Vad måste göras för att kunna sova på nätterna? Jag undrar vad de är som stör min sömn. Säkert något i mitt undermedvetande som gnager.
Idag i skolan hade vi provsmakning. 3 viner från Portugal. De vita vinet vi prövade var riktigt gott. Kändes inte som vi gjorde så mycket vettigt. Vi rättade Italien och Tysklands tentorna och vet ni vad? Jag klarade Italien tentan (VG på Tyskland). Wiiiee!! *Studsar omkring som en guttaperkaboll.*
Vi skrev under våra LIA (lärande i arbetet) kontrakt till Spanien. Fick betyg i 2 avslutade kurser. Ekonomin och marknadsföringen. Fia är duktig VG som slutbetyg i båda kurserna (för er som inte vet så kan man inte få högre på en KY utbildning). Så förutom tröttheten och så vill jag nog påstå att idag var en bra dag. Min röda skinnjacka hittade fram idag med. Lite för kallt men jag ville så gärna ha den de såg så vårigt ut när solen sken. Satte på mig mina gigantiska gråa torgvantar så dom kunde värma mina armar lite. Hade jag sminkat mig osv så hade jag nog kunnat vara lite söt t.o.m.
Idag har jag sett film igen. Bröllops duellen och Role models. Bra filmer som man inte måste vara så med i, sen såg jag även Svensson Svensson filmen. Imorgon kväll och fredag blir de nog någon av filmerna jag längtar efter att se som kräver lite mer koncentration och längre tid. Den ena är ju nästan 3 timmar lång.
Medans jag såg på film så hörde jag ett svagt ropande ifrån frysen. De var Ben som ropade på mig för att berätta att Jerry saknade mig så jag kunde inget annat än låta dom sitta med mig när jag såg på film, men nu är den slut "min" half baked. De var mycket kakdeg i slutet, undra varför man då vill ha mitten först de är ju där alla ljuvliga browniebitar ligger, ja just de, de är ju dom jag vill ha.
Har ni någonsin hoppats på saker som ni innerst inne vet aldrig kommer ske, velat tro på saker ni innerst inne vet är lögn. Vägrat inse sanningen och när sanningen smyger sig på så är de som att få en stöt. Du är så oförberedd men de är egentligen inget du vetat om sen tidigare? Är inte de en hemsk känsla? Kanske bara jag som tycker de.

För de fullständigt ointelligenta, innehållslösa och humorlösa:
Min dag har varit bra. Solen sken, var nästan lite vår. Har sett på filmer. De var mysigt. Chiquita mår bra. Lite seg men hon sparar nog på sina krafter bara. Åt resten av Half baked (en glass sort).
2...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar