03 mars 2009

Så grått

De är så grått. Känns mer som höst än vår. Oj vad saknad jag kommer vara när jag är i Nice. Haha, ingen Lady S blogg som förgylller vardagen. Idag har dagen gått snabbt. Skönt. Jag har varit duktig och lagat massa mat så jag slipper laga i morgon kväll. Smart va? Så gjorde en god kyckling/bulgur sallad och så kyckling med mozzarella ost, stekta rotfrukter och bulgur. Bulgur är underskattat som Staffan så fint berättade för mig. Jag äter de ju typ dagligen så jag vet ju redan de.
Chiquita ligger på tangenterna. De är tydligen skönt. Hon ska träffa Sniff på torsdag. Får se hur de går. Blir väl dogfight om vem som är den sötaste hunden. Sniff är ju bedårande.
Dom håller på att måla om stugorna till gula. Sen när är stugor gula? Dom är ju röda med vita knutar de vet alla. Är lite besviken.
Började Spanska viner idag. Håkan som höll i lektionerna. Tycker om hans lektioner. Går så snabbt och är roliga. En bra lärare kombinerar ju humor med fakta.
Ska vara utan Tess i 3 helger i streck. Sista helgen tillsammans denna helgen. Blir mycket mys. Vi ska färga mitt hår med. Jag ser inte klok ut och min kära syster är inte så nära till hands längre. Så nu lägger jag mitt älskade hår i Tess händer....vad har jag gett mig in på? Haha.
Idag blir de tidig kväll eftersom kära lilla jag försov mig idag. Kan bero på att jag satt uppe till ca 02. Jag måste hitta någon att skylla på, men de kan jag inte. Så snart blir de promenad med tjejen och sen nanna kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar