10 mars 2009

Sömn problem

Varför ska jag ha så himla svårt att sova. Är de inte bara lägga sig bekvämt, gosa ner sig i kudden, dra täcket upp till hakan och bara blunda. Tydligen inte för mig. Jag lägger mig blundar, tänker, vrider mig fram och tillbaka tills jag är varm och då kan jag verkligen inte somna. Jag kommer vara ett vrak imorgon när jag vaknar om jag lyckas somna.
När jag var sambo så somnade jag klockan 22 vid TV varje dag, blev väckt och lyckades med hasande steg ta mig till sängen där jag sussade vidare. Ja de var ju då för 4 år sen man sov så bra. Vad har hänt sen dess? Är de åldern? Har jag redan blivit så gammal? Jag borde vara trött. Undra vad de kostar att anlita någon som klubbar mig till sömns var dag? Finns nog kanske t.o.m dom som skulle göra de gratis.
LP 3 gånger.

En fin video jag hittade nu i min sömnlösa natt. Varning inget för softisar som jag eller för såna som gråter en skvätt till Wall-E (för de gör ju inte ens jag...haha, hoppas ingen känner sig träffad, tihi). För risken att de kommer en liten tår är stor.

Historian bakom videon:
En dag frågar en son sin far: ”Pappa, springer du en maraton med mig?”
Pappan svarar: ”ja” och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du en till maraton med mig?”
och pappan svarar igen ”ja, min son”.
En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?” (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen ”Ja”
http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar