05 mars 2009

Så var man ledig igen

Min helg har börjat. Underbart att vara ledig på fredagar.
Idag har skolan gått snabbt. Massa bar. Först teori sen praktiskt. Hur kul är de inte med den praktiska liksom? Blanda drinkar och dricka drinkar är lovley. Idag var dock inte så mycket goda drinkar. Vi hade pre dinner. Jag lade vantarna på White Lady så jag slappa alla tequila och whiskey drinkar. Längtar tills nästa torsdag då de är after dinner. Jeyj. Då kommer min favvis...grasshopper. Jumi. Blir jag och Amanda som slåss om den. Jag saknar verkligen jobba bakom bar. Har börjat fundera mer på min praktik. Hade älskat att vara bakom bar men de betyder adjö allt som har med ett socialt liv att göra och de vill jag inte riktigt. Måste tänka. Betyder att jag på något sätt måste få igång hjärnverksamheten.
Har börjat se film idag. Tog en paus för att skriva bloggen. Ser Slumdog Millionaire. Den verkar bra. Har skrattat något med fast de är en vädligt seriös film, men de är så med min humor. Hihi. De var ju den som vann så himla många Oscars 8 eller vad de nu va.
Idag är hela klassen och partar på Club 4. Men jag är vuxen. Jag gillar vara hemma och se film på torsdagar är ju trött efter min skolvecka.
Imorgon ska jag upp ganska tidigt. Ska fika och plugga med Tess. Vi började ju med Spanien i veckan och nästa vecka blir de Portugal så de går snabbt fram. Så måste lära mig Spanien nu.
Jag har köpt hårfärg nu. Så nu blir de äntligen av att ta bort alla blonda hår som tittar fram.
Chiquita har hostat en massa idag. Inte bra. Men hon verkar må bra i övrigt. Är sån hönsmamma bara.
Nu ska jag se klart min film så jag kommer upp i tid. Så jag slipper stressa. För de är ju jag annars expert på. Idag 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar