06 maj 2009

5 röda spanjorer

Sitter här hemma med hårinpackning och ansiktsmask. Bestämde mig tydligen för att ha en rå om mig dag. Har haft en lång dag i skolan och jag är trött. Ska försöka sova tidigt idag men jag är en nattuggla. Så fort de är mörkt då är jag pigg som aldrig förr. Förstår inte de.
Skolan idag gick hyfsat snabbt. Spanskan var lika underbart tråkig som alltid. Jag fattar nada. Michel Jamais lektion var bra men gårdagen var roligare. Vi hade provsmakning med 5 röda spanska viner idag. 4 av 5 var goda och de ena var sjukt nice. Me like. Så nu är de återigen bevisat jag inte är high maintenance. Hihi. De dyraste vinet som då låg på 399kr var de jag absolut inte gillade. De är billigt att göra mig glad, tydligen är jag billig. Haha. Vet ni hur snygg man är efter prövat 5 tannin rika (röda) viner? Jag älskar verkligen när jag går hemåt och man tänker gud bara jag inte måste vara charmig nu. Kul att fyra av en jämn tandrad som lyser blått? Jag luktar säkert alkohol med. Jag "råkar" svälja ibland när de är gott.
Chiquita ville leka med pinne när vi var ute. Kastar till henne och hon drar hem och så släpar hon in pinnen fast hon har en massa leksaker här hemma men de duger visst inte. Hon är ett litet busfrö. I morse när de spöregnar och jag börjar få lite bråttom vägrar hon kissa, de regnar ju. Tvingar ut henne och hon försvinner in under en stuga och stannar där i ca 15 min för då går jag in och stänger dörren. Då kom hon minnsan. Hon vet hur hon ska djävlas med mamma.
Dags att skölja av håret och ansiktet.
Tänka sig att de var samma person under alla krämer. Jag som trodde jag skulle se 10 år yngre ut, okej lite överdrift men kanske slippa de fula rynkorna jag har när jag ler. Märks att man blir äldre för var dag.
Hmm, vad har mer hänt? Just de vespa tävlingen håller fram till 24 maj så jag hoppas fortfarande på en rosa vespa som jag kan vara glamig på.
Denna dagen känns lite bättre än de andra dagarna, hoppas att de fortsätter vara så, tycker inte om att känna mig nere. Ju mer jag har att fokusera mig på i mitt liv (bortsett skolan) desto större behov har jag efter att antingen tattuera mig eller skaffa en ny percing. Jag behöver känna lite fysisk smärta och inte den psykiska. Kanske dags att göra om mitt igenväxta hål i näsan. Hmm, eller är jag för gammal för de eller ser mina redan stor näsa ännu större ut då?
Nu är de snart torsdag vilket innebär helg. Underbart. Snart Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar