01 maj 2009

Riktiga vänner

Så mycket jag vill skriva och så mycket jag vill säga. Men detta ska ju vara mitt liv från den ljusa sidan och inte med alla mina tankar och känslor. Idag kommer de tyvärr komma en del inte så rosa och fluffiga tankar. Sen har jag givetvis en del tankar som inte bara är rosa och fluffiga utan som även får mig att le. Nästan lite som att ligga på ett moln och sväva omkring och le mot jorden och alla små filurer som går omkring.
Har varit i Malmö i några dagar. Skönt att vara hemma men nu ska jag berätta en rolig grej innan jag berättar om hur jag hade de hemma i söder. Jag är så otroligt saknad i Malmö och alla tjatar på mig om att ses och att komma hem. Visst är de underbart? Över till de roliga då, när jag väl är hemma så är de nästan ingen som ens tar sig 1 timmes tid för att träffa mig. De är så skönt att veta vilka som är mina riktiga vänner. Varför ska man gå omkring och låtsas att man vill ses när de alltid ska vara när de passa alla andra och inte mig. Man får ibland offra lite av sin tid. Precis som jag gör när jag åker ner. Som sagt man lär sig mer och mer av sina vänner och vilka man faktiskt kan kalla för vänner.
Kom ner till Malmö på onsdagen då blev de lite mys på lilla torg med Tess och Louise. Drack lite kaffe med Baileys. Jumi. Tråkigt bara att de var så ruskigt dålig service. Åkte hem för att lägga oss i en bra tid, men de spelade ingen större roll när man hade 2 horney dogs som försökte få till de hela natten. Mycket flåsande och steppandes var de.
Torsdags morgon åkte jag och Tess till Lund till stadsparken. Sjukt mycket folk och jag var lite för nykter men med lite mer alkohol i kroppen hade de varit riktigt kul. Åkte hem relativt skaplig tid. Färgade mitt hår så nu blev jag nästan snygg igen. Grillning på stranden med mina underbara sen kom även en del av Louise vänner dit. Blev en del drickande och när de blev kallt gick vi hem för att förfesta vidare.
Khoders pappa körde oss in till stan. Haha, han var rolig. Fick puss på handen sen ringde han Khoder så vi kunde prata med varandra. Stackars son.
Mattias ville ses så vi mötte upp han och hans kompis utanför Etage. De var väldigt dött när vi kom men sen vart de livat. Träffa konstiga människor, som undrar om de heter en eller ett kexchoklad. Vi dansade som de inte fanns en morgon dag. Jag blev stämplad av en tjej på foten och har de snyggaste blåmärket ever. Sen råkade jag skalla en kille som vart lite för på.
Luca, Fabio, Fabrizio och Olof var på Etage så de blev en del mys med vänner. Men jag och Luca pratade inget och på natten kom hans kärleks förklaring till mig. Precis vad jag ville ha. Eller inte. Är de mig de är fel på? Som aldrig känner samma som killar gör för mig? Har jag blivit helt fucked up i huvudet efter mitt sista förhållande? Eller är jag bara sjukt kräsen? Frågorna tar aldrig slut. Jag tror visserligen att mycket av min kräsenhet bottnar i de faktum att jag är livrädd för att bli sårad. Så länge jag håller mig på avstånd kan ingen såra mig. Smart va?
Idag åt jag och Tess en liten fika på lilla torg och njöt av solen innan vi spenderade 2 timmar på tåget hem. Vi pratade en del om framtiden. De är svårt att veta vad man vill. Kan man inte bara få en uppenbarelse? Jag funderar fortfarande på att flytta ifrån mitt malmö. Jag känner mig så kluven. Kanske de klarnar efter min praktik.
Ingen som uppfunnit något sätt på hur man slutar tänka? Om ni gör de give me a call.
Jag är så trött idag. Ligger här i sängen, drömmer mig bort och kämpar med att hålla ögonen öppna. Ska mysa ner mig med Chiq och se på en film eller kanske serien survivers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar