28 maj 2009

Sniglar

Stressen kryper omkring i min kropp. Den tar över varje cell och organ i min kropp. Som om de inte räckte med 4 tentor på 3 veckor, nä då slänger vi in spansk tentan med på måndag dessutom. Jag behöver plugga till AC inte spanska. Tycker inte riktigt att livet är kul just nu. Räcker inte med att man har tentor som tar över hela ens liv, nä givetvis finns de saker i ens privat liv som tar upp ens tanke verksamhet mer än vad man har tid med. Just nu känns allt som de kommer gå käpp rätt åt helvetet. Sen idag när jag städade insåg att om 32 dagar åker jag till Mallis och innan midsommar ska jag ha packat ihop mitt liv och skickat ner de till Ystad med pappa. PANIK!!!
Vädret är inget vidare, lider av konstant huvudvärk och jag skyller på vädret. De är åska och regn alldeles för ofta. Var oväder i natt. I morse när jag gick till skolan luktade de våt asfalt men inte på de mysiga visset och de var 100-tals små sniglar ute och svirrade. Fick verkligen titta vart jag satte mina fötter. Tycker synd om de små sniglarna. De blir ihjäl trampade och ihjäl cyklade. Tänk om en jätte skulle kliva rakt ner i vårt hus och krossa oss. Hade inte alls varit kul. Men de här svarta sniglarna som ser ut som typ korvar förstår jag mig inte på. De är äcklig och ser läskiga ut. De ser ut som sådana sniglar som hade kunnat krypa in i ens kropp som man ser hur de lever under ens hud. Urk. (Alltså inte för att jag tror att de finns sådana sniglar men skulle de göra de så skulle de varit dom som sysslade med att ta sig in i kroppen på människor, förmodligen för de saknar hus).
Hade barkunskap idag. Vi ska ha tävling om bästa drinken med en ny cider som heter mi cider. Jag och Tess har gjort ett bidrag som passar in på oss och den har fått ett fint namn. Nu ska vi bara komma fram till hur vi ska dekorera drinken på bästa sätt. Hoppas att de vi funderat ut blir som vi tänkt i alla fall. Så tisdag är väl en skoldag jag faktiskt kan se fram emot. Måndag och Torsdag kan gärna trilla hur kalendern nästa vecka.
Nu ska denna trötta och stressade Lady S sova för imorgon blir de upp tidigt för att spendera en hel dag på biblioteket för plugg. Vilken helg jag har att se fram emot. Hoppas att alla andra har lite roligare än mig och att ni ägnar mig en tanke i detta lilla helvetet jag lever i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar