12 maj 2009

Dagdrömmar

Tänkte egentligen inte blogga redan men Chiquita är så mys sugen så jag har inte hjärta att flytta henne när hon ligger som en liten boll på mitt bröst. Så de blir en tidigare blogg och senare diskning och fixa lunch till imorgon.
Jag vakande ganska sent idag och ändå orkade jag inte ta mig upp. Jag känner mig alltid trött. Inget kul. Mina sömn problem fortsätter spöka. Konstiga drömmar, svårt att somna på nätterna och sover oroligt.
Skolan kändes lönlöst idag. Massa spanska och jag ansåg inte att jag lärde mig något alls. På tal om spanska måste jag göra klart min CV ikväll. Kommer verkligen inte gå bra. Bara slår upp orden och översätter rakt av. Haha.
Efter skolan gick jag och Tess lite på stan. Jag införskaffade ett rosa linne. Ganska sött men de fyllde inte på mitt svarta håll tillräckligt mycket. Hade behövt fylla på de med mycket just nu.
Usch vet ni vad, jag tappar så mycket hår just nu så jag tror jag kommer bli skallig. Jag borstar håret och står med stora tussar hår i händerna och då tåras mina ögon. Mitt älskade hår, jag kan ju inte hjälpa att jag inte mår så bra just nu. Men de förstår nog inte mitt hår.
Har varit fint väder idag men lite blåsigt. Jag och Tess åt middag på Harrys vi tyckte vi kunde unna oss de, sen blev de en solning och nu känner man sig fattig när man tog ut pengarna för kryssningen. Tydligen ligger jag en dag förre med eftersom jag tror att de är torsdag imorgon men de hade varit jobbigt om de var de eftersom jag inte packat alls ännu.
Jag vet att jag skulle ta tag i sakerna idag, men jag kom hem så sent och känner mig inte så mycket människa just nu.
På väg hem från stan gick jag och tittade på molnen. De ser så fluffiga och mysiga ut. Innan en gång i tiden dagdrömde jag om att man skulle gifta sig rik, bli upptäkt, bli bortskämd osv. Nu dagdrömmer jag om att träffa någon jag tycker om och någon som tycker om mig precis som jag är och behandlar mig bra. Dagdrömmer om de små, enkla sakerna i livet, som att ligga på en filt en varm vårdag tillsammans med den man tycker om och se på molnen och peka och skratta åt vad de föreställer. Eller kanske ligga en stjärnklar natt under en filt och se på stjärnorna som tindrar mot hos långt borta och hoppas på att se ett stjärnfall och önska sig något onödigt. För allt man vill ha ligger ändå bredvid en under filten och håller din hand och ser in i dina ögon och ler ett leende som får dig att smälta och känna sig alldeles varm inombords.
Som sagt de är de små sakerna jag drömmer om och önskar.
Åå just de, LP du besökte mig i en av mina drömmar här om natten. Oj vilken dröm. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar