19 maj 2009

Vad som har hänt lite kortfattat

Oj vad längesedan de var jag skrev. Lite abstinens efter dator har man ju haft kan man ju lugnt påstå.
Resan till Nyköping gick bra men hade sjukt ont i kroppen efter att burit på väskor och liten hund. Chiquita måste vara en av de snällaste rese hundarana. Man märker inte ens att hon är med ju.
Väl i Nyköping så hämtade Matte oss och vi åt middag med Tess och Mattes pappa. Tacos...jumi.
Sen var de kryssning på fredag. Jag är världens största klant. Byxorna jag hade på mig när jag och Tess skulle gå till bussen (som tog oss till Stockholm) var för långa. Ställer mig i trappan och försöker vika upp lite och skojar med Tess om att jag skulle trilla. Tar ett halvt steg och trillar i sten trappan. Fick så ont i min arm. Sen lite senare kom smärtan i knäet och jag har lite blåmärken. Jag är het med andra ord...haha.
Kryssningen var ur kul. Tyvärr jobbade inte Håkan, så jag kunde inte be om något han inte skulle kunna göra men men. Som tur var filmade de inte så mycket under resan heller. Hur skönt som helst. Jag och Tess dansade hela natten lång och jag hade fina skavsår på mina stackars fötter. De börjar äntligen bli lite bättre. Hamnade nog i säng vid 5 tiden och var vaken ytligare någon timme. Sen vaknade jag tidigt som alltid med alkohol i kroppen. Jag avundas verkligen de som kan sova när de druckit (avundas faktiskt alla som inte har sömn problem). Efter fredag natt kändes de som jag och Tess kände halva båten. Man har verkligen pratat med allt och alla.
Var mysigt att träffa Chiquita när vi kom tillbaka men de verkade inte som jag var så saknad. Min lilla bäbis har levt som den primadonna hon är när jag var borta.
Åkte i från Nyköping igår så nu är man i Stockholm. Sitter här ensam hemma och ska plugga men jag har så svårt att fokusera. Kände att jag behövde komma ifrån ett tag.
Mina tankar vill inte som jag vill och jag vill bara stänga av tankeverksamheten. Hade kunnat skriva hur mycket som helst men de är ju ingen som orkar läsa allt liksom. Alla vet ju vart jag finns om ni vill veta mer vad som händer uppe i min hjärna och i mitt liv.
På fredag ska Malin och Peter ha fest. De blir fest med grekiskt tema. Underbart. Grekisk mat, grekisk musik, grekiskt vin och öl. Kan de bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar